Valpen dag 7 ♥

Våra tidiga morgonrutiner håller i sig,
Redan igår märkte jag att när Bosse är utvilad så reser sig ett öra.
 
Nu hör jag mycket bättre matte ;)
 
Fick ett tips av Monica som jag tyckte var bra, att hänga en lång lina efter valpen som man kan trampa på om den närmar sig något farligt. Bosse är MYCKET tuffare än vad Arne och Inez var som valpar och har bl.a tänkt att gå in och hälsa på hästen ett par ggr.
Fast jag går hemma så ser jag hur mycket han växt på en vecka. Nu är hans framben grövre än Inez.
 
Det är andra gången som Bosse sätter in en tass i benet och drar =) Tror att det är en kul lek han själv hittat på ♥
 
Idag skulle jag ha hem hovslagare och sko hästen. Men både hovslagaren och jag var överens om att i den myckna snön går han bäst "barfota". Lokie slipper även stora "snöklampar" som sätter sig i skorna och som vi brukar få knacka bort flera ggr om dagen. Risken är ju även stor att han vrickar sig då. Snälla hovslagaren sa att jag kommer till er direkt om det blir tö och is =) Det fanns inget att ta på 3 hovar för de var kanonfina, en framhov klipptes lite i tån, sedan var hästen klar. 10 minuter tog det, jag hade pälsat på mig som attan för det blir så kallt att stå stilla i ett stall i över en timme, nu hann jag bara bli varm =)
 
♥ Lokie ♥
Snöat i tre dagar nu, vi har säkert fått en dm på ett dygn, trafikkaos i länet då det även har regnat trots -4. Hörde när jag var ut och mockade sirener och det var mycket riktigt en krock med flera bilar inblandade en mil bort. 
 
Önskar er alla en trevlig helg och kör försiktigt =)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane

Vad fin han är lilla Bosse.
Vilken jättesnäll hovslagare. När vi hade hästar så fixade barnens pappa hovarna. Annars hade vi blivit ruinerade.Haha
Jag skriver från mob så det ser lite konstigt ut.
Kramar i miljoner / Syrran

Svar: Kära maken skodde ju förr, men efter flera ljumskbrocksoperationer får han inte göra det längre. Kramar i billioner goaste syster ♥ ♥
Kort

2014-01-31 @ 15:43:53
URL: http://janesundebara.blogg.se
Postat av: amanda


vilka söta öron, och en så gullig bild !! Bosse kan posera, hihi...
fina djur du har Kort, som Lokie, och katterna
och hundar !

önskar dig en härlig helg ! kramar...







2014-01-31 @ 15:50:32
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: ansepanse

vad söt han är Bosse med ett öra uppe och ett nere :) jo, stora hundraser växer väldigt snabbt, så jag är säker på att du märker det på den här veckan bara
vilken snäll hovslagare
vackra bilder
här snöar det just nu
skrattar åt den nedersta bildfrekvensen
önskar dig en mysig fredagskväll
kramar

2014-01-31 @ 19:02:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Freja

Åhh, älskar den första bilden! Den där övergångsperioden från hängande till stående öron är så söt! Min pappa hade jämthundar när jag växte upp och de ska ju oxå ha stående öron så jag minns hur söta de var just när de var mitt emellan. Jag läste oxå inne hos Monica om linan, kaxiga valpar ni har som sticker iväg från sin flock!

2014-01-31 @ 21:43:48
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Här har det också kommit en dm snö till vovvarnas stora förtjusning, men slipper man skotta så.
Söt med ett upp och ett i minne, sedan kommer nya tänder och då lägger dom sej igen;-)
Fin häst
Ha det bra

Postat av: Monica o Jacob

Dom har nog samma uppfattning om honom båda två, ibland är han rolig och i bland a pain in the ass;-)

Svar: Ha ha förstår tikarna =) Samma här hemma. Äter din valp bra? Vår äter det han ska men vill ha maten på eftermiddagen och kvällen, morgon och förmiddag ratar han fast mat, då duger bara välling.
Kort

2014-02-01 @ 17:18:07
Postat av: Monica o Jacob

Lite svårt på morgonen men han petar i sej den i alla fall eftermiddag och kväll säger det bara slurp.
Han funderade vem Turbo var HAHA

2014-02-01 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0