Operationen idag blev större....

....än den förra, Bosse var kraftigt inflammerad i leden och hade många vita blodkroppar, en massa "skräp" fanns och det hade blivit nya broskbeläggningar, det ena benet hade skrapat på det andra så en hel del ben togs bort från det som var för långt =`( Veterinärens ansikte sa allt....Under sina 30 år som kirurg och de sista 15 åren som kirurg på just osteochondros på Strömsholm hade hon aldrig varit med om ett liknande fall.
Hon ringer mig på fredag då hon hoppas att hon fått svar på proverna, hon hade skickat både inflammerad ledvätska och en benbit och så vill hon höra hur Bosse mår.
Jag grät, inte några besked jag ville ha, lilla äskade Bosse ♥
Veterinären förstod inte heller hur han kunnat gå så bra, inte haft feber, varit så pigg och glad med den inflammation han hade.
Min största rädsla är att han har cancer i benet =`(
 
Vaknade med huvudvärk i morse och den har suttit i hela dagen ( säkert spänningshuvudvärk), vi har åkt 24 mil idag då vi åkte hem efter att ha lämnat Bosse på djursjukhuset och då vi även hade Inez med oss. Jag la mig och sov en timme och när jag vaknade hade huvudvärken lättat lite.
Fick förklaring till förra operationsgångens jobbiga natt med mycket pip och låtanden från Bosse, han hade inte ont för de får så mycket smärtlindring som håller i länge, det är smärtlindringen som gör att han blir lite "hög" och låter mycket. Ska ge honom samma smärtlindring vid 21:30 så även denna natt kan jag se fram mot lite ljudlig "sång" ;)
 
Ljuvligt, äntligen hemma och inne i kära buren som Bosse lärt sig tycka om och självmant vill gå in i och sova ♥ Har aldrig tidigare behövt ha en hund i bur och trodde inte att någon hund skulle välja det sjävmant.
 
♥ ♥
 
Men Bosse var tillräckligt vaken för att höra att husse sprayade Radar mot ett av våra getingbon 1 dm från ett fönster på övervåningen =)
 
Finns inget ordspråk som passar in idag, bara mina egna tankar: kärleken till en individ fyller en stor del av ditt hjärta, rädslan blir då väldigt stor att förlora just den biten....

Kommentarer
Postat av: Asta

<3 Kramar, tankar å hållna tummar.
Stackars Bosseliten. Å stackars hans mamma.
Måtte det gå bra nu. Kram

2014-07-30 @ 23:09:45
URL: http://pastasson.blogspot.se/
Postat av: Freja

Åhh, fina, fina Bosse, jag hoppas så att de kan hjälps honom! Jag håller tummar och tår och skickar värme och styrka genom cyberrymden till er alla!

2014-07-31 @ 00:13:20
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Blir så ledsen lilla fina gubben det gör ont i mitt mammahjärta:-(
Dom är hemska på att hålla masken även om det gör riktigt ont.
Här hålls allt vad tummar och tassar håller för Bosse
STOR KRAM och puss på nosen till fina gubben.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0