Fick en ny tid igår....

...från det andra djursjukhuset som oxå fick en remiss av vår veterinär. Glatt tackade jag -Ja- till den operationen som sker den 2 juli, en vecka tidigare än den första tiden jag fick ♥ Ringde idag till Strömsholm och avbokade operationen den 9 juli och hoppades att någon annan hund/katt kunde få den tiden. De tackade mig så mycket för att jag avbokade och i så god tid ( förstod av samtalet att folk kanske struntar i att avboka sina tider). När jag sedan hämtade posten hade jag fått ett brev från Strömsholm som handlade om allt om  förberedelser inför operationej och om själva operationen och rehabiliteringen efteråt. Kan säga att jag att jag blev rätt modstulen efte den läsningen =/ Efter operationen bör Bosse hållas i bur/eller ett mycket begränsat område i 8 veckor, hållas så lugn som möjligt....
 
Vi har ju gått med hundarna enskilt i snart fyra veckor nu så Bosse är van vid det, men hans glädje,. hans hoppande i glädje/ kikande ut genom fönstret....hur ska jag kunna begränsa det utan att frånta honom all hans levnadsglädje? Trots att han är en snart 7-månaders "slyngelvalp" så hör han och lyder direkt vid tillsägelse, han är bara så UNDERBAR ♥
  
Vår första hund med ledproblem, men han är så älskad ♥ ♥ ♥ ♥ Vi ska fixa det tillsammans ♥ =)
 
Ni får följa vår och Bosses kamp tillbaka till en frisk hund här på bloggen, men såååååå tungt det kommer att bli att vara tvungna att begränsa denna underbara, levnadsglada unghund =/
 
Lilla älskade Bosse ♥♥
 
Midsommar ska vi fira ihop med min far och bästa I-M, de kommer imorgon och som vanligt har de sin husvagn med =) Så kul det ska bli ♥ 
Hos oss kommer det att bli kallt, runt 10 grader. Jordgubbarna saknas ;) men för övrigt blir det sill, lax, grillade fläskottletter, färskpotatis, potatissallad, nubberöra och årets enda nubbe =) Önskar er en UNDERBAR midsommar ♥ kram
 
Ordpråk: 

västergök är bästegök
norregök är sorgegök
södergök är dödergök
östergök är tröstegök


Kommentarer
Postat av: Freja

Stackars Bosse, det är inte alls kul att hindra djurens framfart även fast det är för deras eget bästa. Det är så svårt att få dem att förstå...

2014-06-18 @ 21:20:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Ja det är tråkigt med så lång läkningstid har inte riktigt fattat om det är medfött eller ett trauma.
Vilken sötnöt han är.
Argos min förra hane fick en traumatumör på tassen, vilket elände det var fick sitta och plocka dökött och han fick bara gå på tomten med plastpåse runt tassen. Men det gick det med han var 8 månader då, visst är det hårt men Bosse fixar det.
Ha en skön Midsommar, bilden i min blogg är på Argos med midsommarkrans;-)

Postat av: amanda

oh, din söta lilla Bosse !!
önskar verkligen att han blir bra, och det blir han !!!
sänder många varma klapp till Bosse och Inez,
och en kram till dig !

Svar: Tack goa Amanda ♥ kram
Kort

2014-06-23 @ 11:38:42
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: TantGlad

Åååå..sååå söt och fin er älskade Bosse är. Det är så härligt att få känna kärlek från djur, för inget är så äkta som det.
Kramen!

Svar: Du har så rätt, kärleken från djur är alltid äkta =) kram
Kort

2014-06-24 @ 07:51:25
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0