I torsdags....

....såg jag och hörde att Sotis hade riktigt ont efter en fight under natten, troligtvis med räven. Var gång han rörde på huvudet så morrade han för det gjorde så ont. Han stack upp till övervåningen och la sig för att få vila ifred.På eftermiddagen kom han ned, åt, hoppade upp i min famn och ville ha gos och kurrade ♥ Svullnaden hade redan lagt sig och jag kunde lättad andas ut. Redan då kunde jag röra vid hans skorvor efter bettet utan att han reagerade.
 
Kära maken såg en dag för någon vecka sedan hur Sotis satte fart och jagade bort räven, att räven är hos oss var dag ser vi på dens markeringar och hundarna visar var han/hon gått fram.
 
 Idag när det åskade satt jag med hundarna på trappan och såg ett djur släntra in i hästhagen, sprang in efter kameran och fotade...men vad var det för djur, jag skulle gissat på räven men djuret hade ingen svans....
 
Det blev några suddiga bilder då "djuret¤ drack vatten i hagen och sedan fortsatte....Lokie lyfte bara på huvudet och tittade, troligtvis van vid besök.
Efter en stund så dök det upp på gården igen och det var.....en svanslös räv, tyvärr hade jag inte kameran till hands då, men han/hon är mycket vacker.
 
Kväll på gården.
 
Denna bild är tagen 20:15 ikväll, bilden tagen från sovrumsfönstret.
 
Inte mycket ved kvar nu för maken att kapa, han har kämpat på bra ♥
 
Ordspråk: De är sura sa räven om rönnbären, de hängde för högt / Danskt ordspråk
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Vilken vaktkatt ni har, sån tur att han inte blev mer skadad!

2014-06-07 @ 23:14:59
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: amanda

stackars Sotis ! hoppas han inte har för ont nu !
vad var det för djur ? kanske rådjur ? jag menar på bilden ?
jag tycks inte se inget huvud heller, hihi...kram vännen !!

Svar: Sotis blev bra samma dag, han är ung så han har ett bra läk-kött. Det var en svanslös räv, men den är underligt högställd. kram
Kort

2014-06-09 @ 18:28:05
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0