Jag och affärer....

....men ibland lyckas jag ;)
 
I onsdags precis innan vårt arbetslagsmöte ringde det, jag hade lovat en jobbarkompis att hjälpa henne att bära upp fikat till möteslokalen så jag var nämnvärt road av att bli uppringd från Telia =/
 
- Hej jag ringer från Telia och erbjuder dig ett bredband på 100 MB, ( just nu har vi 8 MB) och en ny router ...Jahaaaaa, svarade jag tämligen uttråkad,. du får kolla om det funkar där vi bor på vischan var min enda kommentar...Jag har kollat sade försäljaren efter att ha fått mitt postnummer, fungerar pefekt...
.jahaaaaa, svarade jag lika uttråkad, -du får den senaste samsung surfpattan gratis berättade försäljaren glatt....Jahaaaaa, svarade jag, men jag har redan en...
- Jag ser att ni betalar fakturaavgifter för ert bredband fortsatte försäljaren, jag tar bort den avgiften...Du... sa jag vi betalar även fakturaavgift för min surfplattas bredband så då får du ta bort den oxå...Okej sa försäljaren...
Vår månadsavgift var tidigare för bredband 360, när vår affär var avklarad hamnade vi med snabbare bredband,ny router, ny surfplatta och 78 kr bort i faktura avgifter på 361 kr i månaden ;) Tyckte nog att jag gjorde en bra affär där ;) att  jag sedan band mig på 24 månader för Telia-abbonemang tyckte jag var lite roligt, har använt Telia i 30 år och hade inte tänkt byta ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Hahaha, nä, bor en på landet brukar det inte funka med nått annat än Telia, det är in erfarenhet... Vi bor ju inte ute på landet, men med annat än telia så funkar inte mobilerna i källaren...

2014-03-08 @ 22:56:17
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

hahahaha - vi kan heller inte välja vilka som helst eftersom vi bor på landet men det får gå med Tele2 även om vi haft en del strul med dem
här skiner solen även idag :)
Sv: skönt att snön smälter bort hos dig också
ha en fin söndag nu
kramar

2014-03-09 @ 10:44:39
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Alina

Helt ok affär!

Jaa hästar är ju som terapi! hoppas på denna häst! =)

2014-03-09 @ 11:27:06
URL: http://torstenz.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: hoppas att dina pelargoner ändå klarat sig, de är tåliga ska du veta :)
en fortsatt fin söndag till dig
kramar

2014-03-09 @ 11:30:43
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

att du vågade göra affärer med telefonförsäljare, Kort ! jag skulle inte ha vågat, fattar inte så mycket om olika abbonnemang heller, hahaha...
kör med min gamla Telia som jag har haft hur länge som helst !
men du gjorde nog en bra affär ?

kram vännen och ha en jättefin söndagskväll !!




2014-03-09 @ 18:17:28
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0