Sommartid....

 
....och för första gången på månader fick kära maken väcka mig då jag sov så gott vid 05:50, i vanliga fall (vintertid) har jag studsat upp 05:30 pigg och utvilad. Mörkt var det oxå när jag gick upp men det hann ljusna tills det var dags för morgonsvängen i skogen.
 
Sedan blir man påmind hela tiden om hur tidigt det är, bilklockan står kvar på vintertid ( den andra bilen har haft sommartid ), på jobbet ser man att man är där redan 06:20...
 
 
Vet att det bara tar några dagar så har man den nya dygnsrytmen i kroppen igen =)
 
Hörde att 30 personer per år dör av sommartidsomställningen, tycker vi behåller den året runt istället så slipper vi några dödsfall.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Sommartid är blää, i morse var det ingen fågelsång och fram med ficklampan igen;-( surt
Ha en skön måndagkväll

Postat av: Freja

Sommartiden är väl ändå i grunden ett påfund för att utnyttja den ljusa tiden bättre, så till vida att vi ska bli piggare och därför arbeta effektivare och producera bättre. Bara pengar som styr... Krossa kapitalismen!

2014-03-31 @ 22:11:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

jag tycker också att det är ett idiotiskt påfund, vintertid året om, det är ju vår normaltid
kramar

2014-04-01 @ 11:13:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: amanda

det tycker jag med Kort,
bort med sommartiden !
fast men vänjer sig ju det med,
och många klockor har man ju att vrida,
men jag gör det inte,
det är makens jobb att vrida alla klockor, hihihi...

kram vännen, önskar dig en strålande dag idag !!!

2014-04-02 @ 11:06:44
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0