Ett år sedan idag som mitt livs....

.....stora hundkärlek dog ♥♥ Jag saknar honom så mycket. Här kommer en bildkavalkad över våra 11 underbara år tillsammans ♥♥ Jag skrev om Arne här, orkar ännu inte skriva om honom. Det fanns ett måtto som han höll i hela sitt liv och det var " är man stor måste man vara snäll"  ♥♥
 
 
Det började med ett valpinköp i oktober 2002 ♥
 
Arne, jag och prinsessan som är drygt ett år ♥
13 oktober 2002
 
 
 
 
 
 
 
 Katter har Arne alltid älskat ♥
 
 Gamla Nobbe tog väl hand om Arne och Murre
 
 
 
 
Arne 7 månader.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Arne 1 år
 
 
 Dotter och Arne slappar ;)
 
 
 
 
 Husses bästa hjälpreda ♥ 2 år
 
 Prinsessan och Arne hos kaninen Pelle, en av Arnes bästa djurvänner. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Arne hade leksakerna med när han åt =)
 
 
 
 
 
 Så försiktig med lillprinsen ♥......
 
....och med små valpar ♥ de fick så gärna äta hans mat ♥ 
 
Jag och dotter plockar svamp i skogen, den trygga barnvakten lämnade inte barnvagnen ♥♥
 
Mille delade snällt leverpastejsmörgåsar med Arne ;)
 
Bästa kompisar håller ihop och delar lika, Mille saknar Arne och säger det ibland.
 
 
Nåja har du nu lämnat fårskinnet efter mitt pussande så sover väl jag här ;) 
 
 
 
 
 
Milles sandlåda fick lite sand mindre när Arne kom och lekte i den.
 
 
 
 
 
 
 
  
 
Valde denna vackra låt för jag ville Arne skulle "stay with me " forever ♥ 
 
 
 
 
Sätter in samma dikt som i Gustavs inlägg:

Jag stod vid din säng i natt, jag kom för att titta till dig. 
Jag såg att du grät och hade svårt för att sova. 
Jag viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår: 
"Det är jag, jag har inte lämnat dig, Jag har det bra och jag mår bra 
Jag är hos dig". 

Jag satt bredvid dig när du åt frukost, jag såg när du spillde ut lite kaffe. 
Du tänkte på alla gånger du sträckt ut din hand för att smeka mig. 

 Jag var med dig när du besökte min grav i dag, 

du sköter den med sådan omsorg. 
Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där. 

Jag gick med dig hem och såg när du fumlade med nyckeln. 
Försiktigt la jag min tass mot ditt ben, log och sa; 
"Det är jag" 

Du såg så fruktansvärt trött ut när du sjönk ner i fåtöljen. 
Jag försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vi din sida, 
att det är möjligt för mig att vara hos dig varje dag. 
Jag säger uppriktigt till dig; "Jag lämnade dig aldrig". 

Du satt mycket tyst, sedan log du, 
jag tror att du då, i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig. 
Dagen är över, jag ler när jag ser dig gäspa och säga; 
"Gud välsigne dig, vi syns i morgon". 

När tiden är inne för dig att gå över till andra sidan, 
kommer jag att springa dig tillmötes och välkomna dig. 

Och då kommer vi återigen att gå sida vid sida. /Okänd 

 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Vilka underbara bilder på en fin och snäll Arne.
Vet alltför väl hur det känns, sorgen och saknaden verkar aldrig gå över;-(
STOR KRAM

Postat av: Freja

Snälla, fina, vackra Arne!

2014-11-22 @ 21:00:53
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jane

Vilka fanastiska och fina bilder 56 stycken.
Arne var ju väldigt speciell i sitt utseende, jag kan ärligt säga att han är den i särklass vackraste hunden jag någonsin träffat och jag har träffat mååååååånga.
Styrke kramar i miljoner / Syrran

2014-11-24 @ 00:22:33
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: amanda


oh, vilken härlig bildkavalkad på Arne ! jag minns också honom, för han var så en stor och vacker hund !
Men han har det bra nu med, jag vet att han håller på vakt på er alla där uppe !

kram på dig, ha en bra dag !!

2014-11-24 @ 11:29:19
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0