Ett år sedan idag...

.....vi misste vår älskade katt Gustav. ♥♥ så saknad ♥♥ En stor personlighet försvann  ♥♥
 
♥  Gurra  
 ♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
 
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
♥  Gurra  
 
Hittade en vacker dikt på facebook.

Jag stod vid din säng i natt, jag kom för att titta till dig. 
Jag såg att du grät och hade svårt för att sova. 
Jag viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår: 
"Det är jag, jag har inte lämnat dig, Jag har det bra och jag mår bra 
Jag är hos dig". 

Jag satt bredvid dig när du åt frukost, jag såg när du spillde ut lite kaffe. 
Du tänkte på alla gånger du sträckt ut din hand för att smeka mig. 

 Jag var med dig när du besökte min grav i dag, 

du sköter den med sådan omsorg. 
Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där. 

Jag gick med dig hem och såg när du fumlade med nyckeln. 
Försiktigt la jag min tass mot ditt ben, log och sa; 
"Det är jag" 

Du såg så fruktansvärt trött ut när du sjönk ner i fåtöljen. 
Jag försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vi din sida, 
att det är möjligt för mig att vara hos dig varje dag. 
Jag säger uppriktigt till dig; "Jag lämnade dig aldrig". 

Du satt mycket tyst, sedan log du, 
jag tror att du då, i kvällens stillhet förstod att jag var hos dig. 
Dagen är över, jag ler när jag ser dig gäspa och säga; 
"Gud välsigne dig, vi syns i morgon". 

När tiden är inne för dig att gå över till andra sidan, 
kommer jag att springa dig tillmötes och välkomna dig. 

Och då kommer vi återigen att gå sida vid sida. /Okänd 

 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Fina Gustav!

Svar: Så många ggr jag stannade upp när jag kikade på bilder av Gurra, sorgen är fortfarande stor, han blev vår äldsta katt och med alla de åren och de minnena vi har från honom så blir det en mycket STOR saknad ♥
Kort

2014-10-11 @ 21:01:55
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Ja nog saknar man dom alltid, våra blev mellan 15 och 18 år.
Vad fin han var Gustav.
KRAM

Svar: Tack Monica, vi har haft flera katter tidigare, den goaste var Nisse, han var gudomligheten själv i snällhet, folk kunde komma till oss och stanna några dagar och ha sina katter med, han älskade dem alla, men han blev bara 15 år då en okänd sjukdom slutade hans liv ♥ Gurra var motsatsen, han HATADE andra katter, hans ena sneda öga är efter en fight med Sotis. Vi hade några veterinärbesök efter deras slagsmål då Gurra började bli gammal och inte var lika infektionstålig...Sotis är ju en vildkatt som kom, stannade och valde oss till ägare ♥ Vi kunde inte välja bort någon av katterna...med åren slöt de "vapenvila" men gick omvägar om varandra....
Kort

Postat av: amanda


oh vilken härlig bildserie av Gurran !!
och en underbar dikt !

jag förstår att du saknar honom !

kram !
ps. hoppas det inte står Anonym...hihi

2014-10-13 @ 11:13:45
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0