Lucia idag 🎄

....Det fÄr bli en glimt pÄ TV-n för att fÄ rÀtt kÀnsla. Mille har ju börjat i förskolan /6-Ärsgrupp sÄ det Àr slut med dagis hÀrliga lussefirande.
 
VÄrt hustak Àr klart och det blev jÀttefint =)
 
Allt gjordes om frÄn grunden, nytt takpapp som var som en tjock vÀv, nya trÀlÀktar och sedan plÄten och snöstoppare pÄ hela taket... supersnyggt blev det =)
 
...Är  sĂ„ nöjd ♄
 
Vintern bjuder ofta pÄ en vacker himmel, hÀr tvÄ foton frÄn i Är.
SolnedgÄng över hÀsthagen
 
Hela vÀrlden blev rosa.
 
Älskar programmet "jul med Ernst" fick tips om en granrisstjĂ€rna som jag och dottern gjorde.
 
Den hÀr granskapelsen fick jag av en vÀn pÄ facebook, ska försöka göra en nÀsta  Är ;)
 
Luktar ljuvigt med hyacinterna som slagit ut ♄
 
I köket lyser adventsgranen upp vÄr vardag och hyacinten har snart slagit ut =)
 
LĂ€gger hĂ€r in en Ă€ldre julbild pĂ„ min söta prinsessa nĂ€r hon vĂ€ntar pĂ„ att tomten ska komma och dela ut julklapparna ♄
 
 
Sotis tyckte det blev en mysig sovgrotta nÀr jag slog in julklappar och la dem pÄ sÀngen ;)
 
Den hĂ€r elljusstaken gick sönder förra Ă„ret, brukar kasta de trasiga elljusstakarna, men denna ville jag rĂ€dda till varje pris dĂ„ jag tycker den Ă€r sĂ„ vacker....sagt och gjort, gick till vĂ„r elhandlare och bad dem titta pĂ„ den...resultatet blev att den stĂ„r i vĂ„rt köksfönster igen...en vecka försent =) SĂ„ glad jag blev att den fungerade igen ♄  
 
 
 
SĂ„ hĂ€rlig film, pojken sjunger sĂ„ vackert och sĂ„ jag Ă€lskar katten i bakgrunden som vill in ♄
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag lÀnkar till dig idag pÄ min blogg som tack för den 30000:de kommentaren. Ohh, snöstoppare borde vi sÀtta pÄ vÄrt tak med, glömmer det hela tiden..

2015-12-13 @ 23:06:51
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Skönt med nytt tak, hoppas vÄrt hÄller nÄgra Är till.
HÀrligt att det gick att rÀdda ljusstaken:-)
Ha det bra

2015-12-14 @ 06:29:35

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0