Idag fyller vår älskade häst 25 år...

....Lyckan är stor att få ha en häst så länge, han är pigg och frisk och gosigt sommarrund om magen. Grattis kära Lokie ♥
 
Lokie som föl ♥
 
Dressyrträning
Dressyrträning
En kall vinterdag.
 
Dressyrtävling
 
Jag och Lokie i samspråk =)
 
Lokie fick lite extra godis idag och han skvätte runt det skapligt ur byttan, sedan blev det för mycket bromsar och han gick in i stallet utan att städa efter sig, men det fanns ju andra som städade efter honom. Bosse snaskade runt på backen men kunde inte förstå varför något stack honom stup i kvarten (bromsar)
 
 
 
  
När dotter och Mille kom blev det mer godis, jag finhackade morötterna för med åldern blir tänderna sämre ;)
Mycket mumsigt tyckte Lokie.....
 
.......och jag fick 6 bromsbett under tiden, åskan mullrade och då är bromsarna som ihärdigast. Vi slog ihjäl bromsar på Lokie hela tiden så han fick avnjuta sin födelsedags tårta ifred ♥
 
Min födelsedagsros blommar =) fyller ju imorgon =)
Den lilla sädesärlan har fullt bestyr att mata sina små och letar ständigt efter föda ;)
 
Vackraste hästen vår ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Vilken otroligt fin kille;-)
Morötter äter våra hundar varje
dag låter så gott när dom knaprar
på dom.
Ha det bra;-)

Postat av: amanda


Oh, vad gulligt att ge Lokie finhackade morötter
och extra godis !
Vad fin han är !
Grattis säger jag med till Lokie och ger en liten puss på nosen !

Önskar dig en skön sommarkväll, fortsätt med kalaset, kramar !

2015-07-16 @ 18:10:34
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej och tack för raderna hos mig, nu hittade jag ju hit till dej och hit kommer jag nog flera gånger. Jag har liksom levt två liv, ett i storstaden med ekonomi och finansjobb, o sedan tjugo år ett på landet bland djur och natur. Det ger perspektiv på tillvaron kan jag säga.
Och fy för ettriga bromsar. Jag har aldrig tidigare märkt så mycket av dem som nu då grannen har hästar på gården. Jag blir alldeles spattig...men rida gör jag inte. Tyvärr kan jag säga, är nog för gammal och sliten för att börja men kanske kan jag åka hästsläde i vinter. Ha en skön söndag! Och grattis till Lokie förstås!

2015-07-19 @ 12:01:44
Postat av: Freja

Grattis till er båda!

2015-07-21 @ 23:05:37
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: amanda


Hej Kort !

Varje ny morgon - varje nytt ögonblick - är en ny start.

Hoppas att ni alla, du och dina älskade djur mår bra !

Den bästa kramen till dig och puss på nosar till dina hundar, katter och hästen !

2015-07-28 @ 11:58:15
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: ✫ Fru Eriksson

Underbar häst ♡ ....
Saknar min häst & hästlivet som tog slut p.g.a en olycka :(

Ha det så gott!

2015-08-17 @ 22:55:14
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0