Legolandsresan 1

Tisdagen den 30 juni började vi vår efterlängtade semestertripp till Legoland, dottern, Mille och jag. Klockan 12 hoppade jag in i bilen och sedan for vi. Resan hade dottern planerat in i minsta detalj, i Danmark åkte vi som mest 2,5 timmar innan vi gjorde stopp och checkade in på hotell, den här härliga semestern gav mig även energi som jag så väl behövde och den blev vilsam.
Vårt första fikastopp gjorde vi i Laxå, fikat var gott och det bjöd på lite aktiviteter oxå. Mille och vi fick lära oss principen när man bygger ett valv och knuttimrar ett hus. Sedan vandrade vi vidare till en klosterruin.
 
Stolt byggare
 
 
Intressant tyckte Mille med fönstren som fanns kvar =)
 
Han sprang upp och ned för att kika i fönstret.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vamt, 24 grader men det var ändå behaglig temperatur i dotterns "nya" bil.
 
Väl framme i Göteborg checkade vi in på vårt vandrarhem som var en del av Kvibergs regemente. Först gick vi och åt mat, sedan gick vi och tittade på de vackra byggnaderna.
 
Vandrarhemmet var mycket fint och stort.
 
Vi fick ett rum på tredje våningen, i en lång korridor med massor av rum.
 
Vid varje dörr fanns det två rum.
 
Så passade vi på att äta vid 19 på närmsta resturang som låg granne med vandrarhemmet.
 
Efter maten gick vi och tittade på regementet.
 
Jag ÄLSKAR historia och både jag och dottern kunde se och höra kavalleristerna rida in på gården ;)
 
Mille gjorde av med lite överskottsenergi med en kvarglömd colaburk ;)
 
 
 
Några kungar hade varit på besök.....
 
........och självklart fanns det inristat på några pelare.
 
 
 
Här har Mille rullat ned från en stor slänt och känner sig lite snurrig.
 
Mille filosoferar......
 
......en nöjd och trött kille har lagt sig för natten.
 
Utsikt från vårt fönster klockan 8 på morgonen, en varm och solig dag bjuds vi på. Om några timmar går färden vidare till Danmark =) Fortsättning följer......
 
Men här bör också min man och våra barnbarn läggas till ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Härliga bilder och skönt med miljöombyte.
Danmark är ett mysigt land och har så god öl:-)
Gamla byggnader gillar jag också att
gå omkring och titta i och på.
Ha det bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0