Ikväll hörde vi...

....koltrasten när vi skulle natta hästen ♥ då är våren här även om helgen kommer att bjuda på ett rejält bakslag med snö och kyla. Gården är ren från snö så gott som, finns någon liten isfläck och snösamling kvar efter drivorna som kära maken lagt upp med snöslungan. Har varit ruskigt dålig på att ta bilder denna månad ;)
 
Bild från 6 mars, isen försvunnen och bara snön kvar =)
 
En nyklippt Mille hos mormor som äter goda pannkakor, rulltårtspannkakor kallade vi dem för.....
 
...efter maten blir det så klart en glass och lite soft med "disney junior" för att smälta maten, en underbar barnkanal utan dagens alla våldsamma barnprogramsscener.
 
Fina Inez ♥
 
Min härliga "hundhög" med gosiga hundar som Bosse bestämt och han tycker att de alltid ska sova ihop efter morgonsvängen ♥♥ denna närhet mellan hundar har vi aldrig tidigare haft efter valpstadiet. Men Bosse får som han vill, Inez orkar inte hålla på sin integritet då det är för döva öron.
 
Hästens sista vintehö införskaffades, inser att vi kommer att ha några rundbalar kvar till hösten ;) som vanligt tar jag till lite för mycket =)
 
Jag brukar ringa en del samtal i jobbet varje dag, ibland gör jag det innan jag klivit ur bilen när jag kommer hem. Rambo ville in och satt på trappräcket, när jag inte klev ur bilen satte han sig på bilens motorhuv, krafsade på rutan, gick på taket....allt för att påkalla min uppmärksamhet ;)
 
När samtalet var slut och jag öppnade dörren.....
 
....så traskade en otålig katt in i bilen ♥ Jag ÄLSKAR verkligen alla mina djur med deras speciella personligheter ♥♥♥
 
Nästa vecka har jag tagit tjänstledigt då mina härliga elever är på prao, knackade de flesta komptimmar jag hade då jag tog ledigt när Bosse kom till oss som 8-veckors valp =) Om vädret tillåter så blir det en riktig genomgång av hästhagens stängsel.
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

För oss som har djur är det självklart att varje enskilt djur har sina alldeles egna personlighet och det är underbart att få ta del av det!

2015-03-18 @ 22:58:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Här sitter koltrasten på taket och sjunger för frun dygnet runt nästan;-)
Härligt att ni fått lite vår, här är det snöfritt nu.
Mysiga bilder på djur och barnbarn.
Ha det bra;-)

Postat av: Anonym


Man ser på bilden, på huset, att våren är hos dig, men säkrast att koltrasten håller vad den lovar !

Ah, din Inez, älskar på bilden, hennes ögon och nos, jag älskar Inez ! Jätteskön bild av hunden !!
Men jag älskar ju alla dina djur !!

Vad stor Mille har blivit, och så snygg frisyr !

Ha nu en riktig härlig helg, och ha det skönt i
vårvärmen, kramar till dig och pussar till alla djurnosar !!

2015-03-20 @ 12:27:56
Postat av: Anonym


Man ser på bilden, på huset, att våren är hos dig, men säkrast att koltrasten håller vad den lovar !

Ah, din Inez, älskar på bilden, hennes ögon och nos, jag älskar Inez ! Jätteskön bild av hunden !!
Men jag älskar ju alla dina djur !!

Vad stor Mille har blivit, och så snygg frisyr !

Ha nu en riktig härlig helg, och ha det skönt i
vårvärmen, kramar till dig och pussar till alla djurnosar !!

2015-03-20 @ 12:28:19
Postat av: amanda


Anonym Amanda !!

Glömde sätta min signatur, och det var ju inte
ens första gången, hahaha....kram !

2015-03-20 @ 12:31:02
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0