Våren kommer med stormsteg.....

....... och det blir grönare för var dag. I förrgår såg jag den första sädesärlan vippa runt i hästhagen ♥ Vid minsta ansträngning blir jag yr fortfarande. Hade besök av en kille som skulle kolla var våra el-ledningar går i backen inför grävningen av vårt avlopp. Jag pratade med honom och hälsade på hans vackra vita och mycket stora schäfer. När han åkt så var jag helt slut, det sociala engagemanget tog alla mina krafter =( det blev en tidig kväller. Här kommer lite bilder sedan sist ;)
 
 
Fick så vackra rosor från en kollega som betyder mycket för mig ♥
 
Tidig morgonsväng i skogen, det var bara jag, Inez och katterna som tog den då husse och Bosse lämnade en av bilarna på verkstad och sedan tog de en promenad hem.
 
Rambo har full koll på läget....
 
Morgonsolens skuggspel på stenar...
 
På väg hem.
 
Skuggor på stalltaket...
 
Björken har stora "musöron" 
 
Vitsippsmattorna breder ut sig över hela gården 
 
Vår kära lönn, där humlorna brummar så mycket så att det låter som motorer =)
 
I måndags tog jag och Mille en liten picnic i skogen..
 
Mille valde ut en solglänta där vi fikade =)
 
 
 
Inez undrade vad vi skulle göra härnäst?
 
Så vacker skogen är ♥ jag älskar den ♥
 
Väntan och åter väntan medan människorna "fikar"...
 
Bjuder du på ett kex?
 
Efter fikat strövade de två vännerna vidare i skogen ♥
 
På hemväg ....
 
Väl hemma fortsatte Mille och Inez att utforska vår markerna =)
 
Rambo gonar sig i solen .....
 
..........så även Inez =)
 
Idag första maj är det en gråmulen dag och regnet hänger i luften. När vi hade ätit makens goda spenatsoppa med fisk och ägghalvor i, satte vi oss i bilen för en liten utflykt med hundarna ca 2 km bort. Hundarna rasade runt och trivdes i ny miljö =)
 
Bosse och .....
 
.........Inez undrar vad vi ska göra...
 
Vi tänkte ju fota jätteträdet som bävrarna fällt, Inez fick vara med som jämförelse ;)
 
Canadagässen simmade lugnt en bit bort...
 
Bosse beundrar utsikten....
 
...sen kan man ju inte bara titta på vatten, man måste ju springa i det oxå =)
 
När vi satt in hundarna i bilen för att åka hem kom regnet, sedan har det regnat oavbrutet, det behövs regn nu. Hos oss är det mycket torrt och hästens vattendike är sedan länge uttorkat.
 
Kloka ord som gäller både för en farmor och mormor ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda


Kloka ord om farmor och mormor, hihi...!
Vad roligt och lite sant också !

"mormödrarna har inget att göra. Dom bara finns där", hihi...!

Kram vännen !!

2015-05-03 @ 16:19:35
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0