Redan Augusti!

Den här sommaren har vi gjort så mycket och haft så många projekt, juni och juli vart tog ni vägen? :) Har orkat så mycket mer än jag trodde... Har ju varit envis i hela mitt liv och det var väl det som ledde mig in i fällan att jobba FÖR MYCKET... Men här hemma har vi bara förbättrat vardagen för oss på alla sätt ♥ Djuren finns som våra största glädjeskapare runt oss var dag..lite bilder..
 
Rambo älskar att ligga gömd under kuddar...här sticker baktassarna fram....
 
...och här huvudet ♥
 
När matte snodde kuddarna och låg och lyssnade på när åskan mullrade så bäddade jag om honom med feccefilten, till Rambos belåtenhet ♥
 
Vi skulle klippa gräsmattan idag, mycket långt gräs vi inte kommit åt att klippa då veden intog vår gård och gjorde det omöjligt, lösningen innan gräsklipparen blev vår kära häst :) ♥
 
Tog bilden från köksfönstret, dottern hade gått en promenad med vår kära gamla häst för omväxling mot att han jämt trampar runt i hagen :) Hundarna fick vara i hundgården medan hästen "klippte" gräsmattan. Varmt och torrt denna sommar så det finns inte mycket gräsmatta hos oss att klippa, gulnat, torkat och fnöskegräs överallt. Att hundarna inte fick vara med beror på Bosse, han försöker ta alla flygfän som han ser och runt en häst finns det mycket bromsar. Orädd försöker Bosse ta dem och struntar i om han går under magen på hästen...De är bästa vänner men jag är rädd att Bosse kan bli sparkad om hästen överraskas och sparkar av instinkt.
 
I våras byggde vi stora odlingslådor och ett växthus, nu skördar vi frukten av slitet...Hur ska ni orka äta upp allt? frågade dottern mig igår, Det går nog åt svarade jag för var kväll när jag vattnar slinker det ned en gurka, morot eller tomat ;)
 
Vi har gödslat med brännnässelvatten, vi får så mycket tomater att grenar bryts av tyngden, det gäller att ligga före och binda upp...
 
Försök knapra på en morot inom en hästs hörhåll och bedjande hundögon...kan tala om att det går inte ;)  får dela morötterna med Lokie och hundarna var kväll ;)
 
Idag har åskan dominerat dagen från mogron till kvällen, Att himlen kan bli så mörk.....slutar aldrig att faccineras
 
 
Vi har tillbringat hela sommaren utomhus, grillat, lyssnat på ljudböcker, datorerna har vi glömt bort ;) När vi väl gått in så har det blivit kväller... trötta hundar som varit ute från morgonen ramlar ned på sina bäddar och sover...Min kära make frågade mig en kväll varför jag inte kommit på ide´n tidigare med ett "uterum"...svarade som sanningen är - jag hade inte ork att tänka på oss...jag hade bara ork för att ladda och vila för att orka jobba
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Låter härligt att du orkar tänka på er nu, inte bara på jobb och vila. Jag är fortfarande på vila, vila, vila...

2016-08-02 @ 23:10:59
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0