Vad hände?

....Igår när jag skulle ge hästen hö och kraftfoder så kikade jag upp mot svalornas bo...såg konstigt ut som om en vinge hängde ut... Berättade för kära maken mina misstankar och frågade om han hade den bra ficklampan på sig? det hade han inte, han jobbade med sista veden..vi konstaterade att vi inte sett eller hört svalorna på en vecka...
När jag vaknade i morse så sa kära maken att han haft ficklampan med sig när han gav häst och höns morgonmat och han tyckte oxå att det såg ut som en vinge som hängde ned från boet.
 
Vi letade reda på en lång stång och maken klev upp på en rundbal och nådde boet, först petade han ned en död unge och sedan den andra, de hade svultit ihjäl....
Vad har hänt? när den stora skogsbranden härjade för två år sedan och röken svepte in över gården försvann alla fåglar utom svalorna som hade ungar, de gav inte upp sina ungar utan stannade kvar. 
Så sorgligt att se dessa flygfärdiga ungar övergivna tills de dött av hunger...
 
När jag hängde ut tvätten på eftermiddagen hörde jag somriga och välbekanta "svirranden" vände mig om och såg fyra svalor mot den blå himlen.....
 
 
VAD HÄNDE?
 
Har aldrig grillat så mycket som i sommar, vi gör folieknyten med potatis, tomater och andra grönsaker dränkta i smör på andra grillen, så gott och det sköter sig så gott som självt ;)
 
Så många projekt vi gjort denna sommar, nu har kära maken semester och nu är det fönsternas tur att förbättras, målat och bytas glas...om en vecka stor fest, hoppas innerligt att de är klara då :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Stackars fågelungar! Vi skulle grilla på midsommarafton, men då var gasolen slut i grillen, haha. Dålig planering ;)

Svar: Ha ha håller med dålig planering =)
Kort

2016-08-16 @ 12:57:11
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Anonym

Så sorgligt med ungarna. Föräldrarna kanske blivit någon annans mat.

2016-08-16 @ 23:08:37
Postat av: Freja

Menade inte att vara anonym, om nu den anonyma kommentaren gick iväg...

2016-08-16 @ 23:15:09
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0