Härliga sommar ♥ ♥ ♥

Så mycket har hänt sedan sist och sommaren har varit ljuvlig, lite bilder från min sommar, tagna med mobil i farten, för denna sommar har gått snabbt med många projekt och mycket lugn och myyyyyyyyyyyyyyyyyss ♥
 
Min sommar i bilder.....
 
Vi byggde växthus och Sotis tyckte det var en mycket varm och trivsam plats ;)
 
Ibland tyckte Mille och jag att det var för VARMT...glassen intogs i skuggan ;)
 
En underbar morgonhimmel i juni ♥
 
Sa hejdå till en fin vän och kollega, nu fortsätter han sin lärarkarriär i dalarna, lycka till min vän :)
 
Midsommaren firade vi med kära far och bästa  I-M och son, denna fina midsommarbukett som I-M plockat höll sig lika vacker i två veckor då den stod ute, humlor och bin besökte den gärna :) sen blåste partytältet ned....
 
 
 
Midsommarmat och tradition ♥
 
Mitten av juli och växterna påmminer mig om att sommaren är halvvägs...minns att jag förut tänkte bara tre veckor kvar av semestern nu.
 
Mina vackra klockor blommar...
 
 
Men först skulle vi fira hästens 26 årsdag ♥♥♥ sedvanlig hästtårta tillverkades och.....
 
 
 
En massa grattiskramar fick han vår älskade häst ♥
 
Tårtan är alltid lika uppskattad och dagen efter.....
 
...fyller jag =) min dotters födelsedagstårta till mig, så mycket jobb hon la ned på den, vaniljkrämen gjorde hon från en vaniljstång och petade ut alla frön ♥ tack min älskade dotter ♥ så god tårta ♥
 
Några av mina fina födelsedagspresenter, men uppskattade dem alla =) ♥
 
Vi har skaffat höns igen, bresse heter rasen..jag och kära maken byggde en stor hönsgård till dem, vi har massor av rovfåglar och vågar inte ha dem fritt på gården som förr. Vi hörde ett högljutt skrik och sprang ut för någon vecka sedan, en jätterovfågel satt i hästhagen och lyfte när vi kom ut utan något byte i klorna.....skatorna lyckades rädda sin unge med gemensamma krafter ♥ Denna rovfågel med make/maka seglar var dag över vår gård....Räven har vi oxå besök av ofta, för en vecka sedan låg ett visitkort på vår trapp...
 
Första dagen ute....tuppen leder truppen...så ung han är vet han redan sin position....om någon månad börjar de lägga ägg =)
 
Mille bjöd oss på blåbärs och hallonjuice att han redan provsmakat framgår av bilden ;)
 
Hundbad har varit mer sällsynta denna sommar då kära maken och jag byggt...och byggt....även ett uterum att sitta och mysa i..
 
Idag har vi sagt upp canaldigital och TV-licens...vi har inte sett på TV på tre år så varför betala för det? allt går på slentrian och man tänker inte på det...
 
Inez har tagit katternas plats på trappan och sover gott ♥
 
Bild från ikväll, en katt på var sida om mig i soffan....finns inget gosigare än dessa UNDERBARA katter ♥♥
 
Kära maken jobbar på en golfbana, detta veckoslut tar han grönt kort =) så snart drar vi och hundarna ut på golfbanan...foton lär följa ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, så härligt att äntligen få se dina bilder igen. Och höns, så mysigt!

2016-08-01 @ 21:53:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Freja

Menade inte att vara anonym...

2016-08-01 @ 21:55:30
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0