Idag brottas jag med mycket....

Framförallt med måsten, att orka och att få tillbaka lusten och glädjen i vardagen...

 

Måsten = att hemmet ska vara rent och välstädat, mat på bordet, diskbänken undanplockad och fin när jag nu är hemma på heltid. ….Uppfyller inte de kraven....

 

Orka = Om jag städar på morgonen ser det ändå ut på kvällen som jag inte städat på en vecka efter det hundarna sedvanligt tappat hår, dragit in sand, lera och smuts...nåväl katterna bidrar oxå till en massa hårtussar som ligger i hörnen ;) Jag har valt djuren före välstädat....Även om jag kämpade för det sistnämnda förr....Uppfyller inte de kraven heller....

 

Just nu struntar jag i både måsten och orka.....sover till 9 minst var morgon, tar kanske tre timmar vissa dåliga dagar för att komma igång och klä på mig och komma ur morgonrocken...sedan vandrar jag genom hårtussarna, gruset på golvet ut på gården med hundarna och börjar långsamt fatta.... det finns inga måsten mer....jag behöver inte orka....det enda jag behöver tänka på nu är att njuta av min härliga familj, djuren, naturen och dagen som ges till mig ♥♥  börjar så sakta uppfylla de kraven ;)

 

….....så mina vänner, blunda för skiten i hörnen...det här är jag idag och jag hoppas att den dag när jag får alla krafter tillbaka, så ser jag fortfarande till vad JAG tycker är viktigt och struntar i en massa onödiga måsten vi lärt oss från barndomen.

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag fokuserar oxå på att få tillbaka orken och lusten att göra det jag vill. Lusten är just nu betydligt större än orken...

2016-06-03 @ 22:31:13
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0