Min superba ficklampa var borta .....

Hade tappat bort min superba ficklampa som gör mörkret till dag när jag kvällspinkar hundarna  ( alla som känner mig vet att jag är hiskeligt mörkrädd sedan barndomen ) Åkte till däckfirman som sålde den till mig för två år sedan i förhoppning att den fanns kvar...det gjorde den inte  men de hade nya modeller, försäljaren bröt upp förpackningen på en liknande lampa men den kostade bara 299 så mina förhoppningar var inte stora (min lampa kostade 600) Nix! den kom inte ens i närheten av ljus som min förra lampa....Vad säger den underbara försäljaren då?
Jo - jag vet exakt vilken lampa du menar har en själv hemma då jag går med hunden, jag har en lampa kvar på kontoret och du får ta den till samma pris som denna (299) jag behöver inte en så bra lampa här på jobbet Hur serviceminded kan någon vara och generös   Så TACKSAM 
 
På kvällen när jag gick med hundarna var de upprörda, något djur fanns i närheten, zoomade lampan och såg ögonen på ett djur på andra sidan vägen....följde det och såg hur det smög sakta bort från ljusstrålen....Så glad över denna helt suveräna ficklampa som lyser över 500 meter bort  ...och vet ni vad? idag hittade jag den bortappade lampan   glädjen är stor   
Köpte en bra ficklampa till kära maken i julklapp förra året, den kostade 900 men är oxå superbra, hos oss blir ju allt nattsvart på kvällen så bra lampor behövs =)
Ha en bästa helg vänner!  
 
 
  Min ficklampa heter Elwis, en nyare modell än min, lätta att bära och ryms bra i fickan =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Annorlundadiganos

Vi har det bara bra här uppe i Dalarana!

2016-11-05 @ 19:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0