Varför stannade du inte?

....Har varit barnvakt idag då dottern jobbade kväll, är det oftast en kväll i veckan...Mille tillbringade påsken hos pappa, farmor och farfar och hade idag glädjen att leta efter påskägg och presenter. Det fick bli inomhus då det regnat (hade tidigare lovat en skattkarta utomhus, men påskägg och presenter passade inte för vädret)
 
En härlig eftermiddag hade vi, lek med presenterna, hundsväng och sedan åkte vi som vanligt hem till dotterns lägenhet strax efter 18 för nedvarvning, nattissaga och sova......
 
Visade dottern när hon kom hem vid 21:30 stolt hans nya tröja som jag fixat efter det dottern ringt mig igår och berättat att han fått en hel hand med färg på ärmen (inte vattenfärg)  första dagen han hade den på sig, jag sa åt henne att ta den med sig idag så skulle jag försöka fixa den...Mixade och fixade och fick bort färgen, så mycket bättre än jag någonsin kunde trott...den var som ny igen....
 
Började så färden hemåt, på ca 7 minuter, kör alltid sakta då det är mörkt...många djur i rörelse och vem har bråttom på en så kort färd??
Får möte strax innan en skarp kurva, allt lystes upp av alla extralysen den bilen har...saktade in för att inte bli bländad...helljusen slås av...vi passerar varann..
 
Fortsätter med en hastighet av 40 då jag passerar rådjurens "övergång" från skogen...ser ytterligare nya helljus längre fram...saktar in farten mer då jag alltid tar det säkra före det osäkra och inte vill bli bländad om man bländar av i sista stund....Tycker bilen ligger konstigt nära mig, kör närmare mot diket, är över strecken och ser bilen komma rakt mot mig...Vad händer? Ser bara ljus, senare att bilen är blå (lusare blå) inga extralysen och....PANG...Den har kört på mig, tittar i backspegeln och ser att den bara fortsätter.... 50 meter hem.. kör in på gården..Har ju redan sett att backspegeln är krossad, men med den smällen så undrar jag hur dörren och sidan ser ut? Har en ficklampa i väskan...ser inga fler skador på bilen i ficklampsljuset....Får kika bättre imorgon...
 
Varför stannade du inte, gissar att du inte heller har en backspegel på vänster sida...En enkel ursäkt hade känts så bra och en förklaring till varför det hände...
 
Bilden lånad från nätet...men så såg det ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0