Stannade upp!

Hade myst ute hela dagen i värmen...kollat växthusen och att hönsen hade det bra, vi softade kära maken och jag i uterummet, jag låg i soffan och nästan somnade till när vi lyssnade på poddradio...avslappning när den som är som bäst...
Jag stannade helt plötsligt upp och tänkte..
Det här är vårt liv nu, vi har fortfarande augusti och september kvar som vi kan njuta av ute alla fina dagar som idag......
Vi gör vad vi vill och sommaren tar inte slut för att vi ska börjar jobba igen....Idag började mina fd kollegor att jobba igen..
Jag hade det här fria livet tidigare innan 7-års ålder...Sedan har livet skramlat på med skola, familj, djur , jobb och stress...
Vi planerade inte att bli lediga så tidiga i livet.. Vi hade inga stora krav på välfärd mer än det vanliga, inga fina bilar eller möbler och när barnen flyttade hemifrån och hästarna minskade i antal, så blev det lite pengar över som vi sparade...
Vi kalkylerade vår ekonomi...Vi blir som så många andra "fattigpensionärer" Men för mig blev FRIHETEN viktigast...ALDRIG mera stress!

Lite bilder:

 Det har blivit mycket grilla i sommar  
 
Hur gott blev det ?   grillad spetspaprika med rochefordost  tog fröna ur paprikan o planterade direkt 
 
 Lärde mig något nytt och jättegott , lägg gula ärtor på fuktad jord, se till att de alltid är fuktiga och ni får...
 
Världens godaste ärtskott att lägga på smörgåsen eller salladen när de är 10 cm 
 
Agda fick gå fritt på gården en eftermiddag, när jag skulle sätta tillbaka henne i hönsgården var hon inte med på noterna, det blev en skogstur där hela familjen engagerades i infångat  jag fick tag i henne under en gran lite rivsår efter grenarna fick jag på armarna. Har ni sett någon tjurigare än Agda efter infångande. Min dotter tog fotot 
 
Mina vackra hässleklockor blommade för fullt i hela rabatten, så vackra ❤️
 
 Vi får mycket gröna ärtor ute, de har jag sått för att bara äta som godis 
 
Chilin är full med frukt, bild från idag 
 
Vår underbara och söta kattunge Alex  ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
 
Självklart har det blivit några kräftor, en kräftskiva senare med hela familjen, kräftor får man aldrig nog av  
 
Lilla kycklingen har blivit så stor, nu sitter "hen" (men tror det är en höna) hos mamma på pinnen i hönshuset ❤️
 
 
När regnet kom  i förra veckan dök oxå svampen upp ur den snustorra marken, så här har vi ätit kvällssmörgåsar med kantareller var kväll ❤️  samt fryst in överskottet 
 
 
Det har varit en märklig sommar, mycket sol och blåst, ensiffrigt på nätterna, imorse bara 5 grader. Men jag tycker att det varit en mycket fin sommar ändå..
 
 
 
 

 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0