Älskar julen ♥ ♥ ♥

Åren går, men jag slutar nog aldrig att drömma om den härliga julen, myset, umgänget, maten och glädjen , mina föräldrar var absolutister och vi hade alltid en vit jul i alla bemärkelser, julen var barnens högtid och så har det förblivit även i min familj ....
Älskar julen   och mina kära bonader av Anders Olsson   de åker upp på väggarna och tavlorna ned  
 
Som barn drömmer man sig bara in i denna vackra tomtevärld  Min dotter skrev en blogg om hur hon precis som jag som liten fantiserade sig in i varje bonad och levde med i värmen och idyllen. Ingen jul hos oss utan Anders Olsson  
 
Pratade i söndags med mitt barnbarn om varför vi firar jul och att jag som liten var så besviken över att det alltid i lucka 24 i adventskalendern var krubban med Jesusbarnet och Maria och Josef ...jag hade helst sett en bild av tomten med en släde och julklappar...(Anders Olsson syndrom ) Berättade även om vikingarnas midvinterblot och att man faktiskt inte vet när Jesus föddes.
Förklarade för honom (8 år) att alla våra helger bygger på kyrkoåret...Berättade även om påsk och Jesu död/uppståndelse...Idag förklarade han glatt för mig att han var den enda i klassen som visste varför man firade jul, de hade pratat om det i måndags i hans klass 
  
Satte upp några av mina vackra bonader idag av Anders Olsson ♥ de första fyra är köpta runt 72-74, slitna men kärt och ömt bevarade  ♥
 
 
 
 
 
 Denna bonad köpte jag när jag flyttat hemifrån vid 16 årsålder och den försvann senare i någon flytt 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag letar efter den översta bonaden som jag älskar så mycket, men som jag slitit ut. Kommer du ihåg var du köpt den?

Svar: Ledsen men den köpte jag som tonåring i en affär på Domus eller Ica runt 1972-1974, men jag har köpt flera av Anders Olssons bonader här https://adolfstromshandelsbod.com/ men har inte just sett denna hos dem tyvärr....Jag ska skicka mail till dem och skicka bilden och se om de kan få fram den i nytryck....
Kort

2020-01-16 @ 20:45:05
Postat av: Anita

Det skulle verkligen vara en försenad önskejulklapp! 😃

Svar: Ska göra mitt bästa....
Kort

2020-01-16 @ 21:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0