Juldagen..först oro sedan bara glädje ....

.....På juldagen gav sig min son söderut 6 mil för att hämta vår "prinsessa" för julfirande, det regnade och vägen låg på -minusgrader, allt var bara is, vår trappa, gård och vägarna. Kära maken skulle hämta vårt barnbarn "prinsen" 6 mil norrut då dottern jobbade till 13:30...Först åkte kära maken till affären för det där sista som alltid dyker upp och man glömde...han försökte vända då han hade glömt betalkortet men det gick inte då däcken bara slirade (Nya däck, bäst i test i år), fick vända på en större yta i samhället. Som tur var fick jag fokusera på maten annars hade jag nog blivit tokig av oro över mina kära ute på vägarna, larmrapporterna duggade på tätt i radion om halkan.  Sonen och prinsessan var hemma vid 13.
 
15:25 började vi julfirandet då kära maken kom hem med  prinsen, allt var färdigt , vi alla samlade ♥ och det var bara att äta kalkonen, sedan "tomteverkstaden" och "The night before christmas" på TV , sedan julklappsutdelningen.. Lite mer TV och sedan julmat, sedan blev det sällskapsspel i några timmar, dotter med familj åkte hem, vi (son och barnbarn) tittade på "Hajen". Nattis vid 00:30 ♥ Vid 12 idag sa son och barnbarn hejdå och åkte vidare till dottern...Ytterligare en härlig familjejulhelg var till ända ♥ 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0