Efter min en dags för tidiga födelsedagsfirande....

....så satt jag och min kära make och filosoferade över vårt liv tillsammans...vi kom fram till...
 
Vi har levt ett så fint och kärleksfullt liv tillsammans, jag var 19 och han 21 när vi blev ett par ♥ nu  lever vi bra som "förtidiga" pensionärer....Jag är hellre fattig och lycklig än rik och olycklig...( (finns nog få som kan känna sig rika på en pension i Sverige).
 
..Jag trodde nog aldrig jag skulle kunna sluta mitt jobb vid pensionen...jag älskade jobbet så mycket och de ungdomar jag jobbade med ♥  Men då arbetsgivare inte är lyhörda för sin personal och driver dem för långt så föll det....
 
Jag fyller 62  imorgon, både jag och kära maken tog pension vid 61, kära maken jobbade vidare halvtid i tre år, gav bara en massa restskatt, så han jobbade minst två månader utan lön ...vem vill ha det så? 
 
Vi har aldrig haft fina bilar, möbler eller ett tjusigt hem, vi har haft så många djur genom åren som kostat massor av pengar men som gav oss och barnen en stor glädje och kärlek året om ♥  En sak har jag lärt mig,....... djur, då har du valt bort ett prydligt hem du vill visa andra, såvida du inte vill dammsuga och torka väggar non stop...
  
Vi kunde inte ta semestrar då djuren behövde vår skötsel,...
på 30 år har vi nog haft fem semestrar...Gissa hur mycket vi uppskattade de 3- 5- 7 dagarna vi fick ♥? 
 
Min blogg är oftast en dagbok.....men det viktigaste målet med den är att mina barn, barnbarn lär känna mamma, farmor och mormor lite bättre...kanske om 10 -20  år så kan de förstå vad jag skrev och menade, ta lite lärdom....Det är i varje fall mitt mål ...♥
Önskar bara jag börjat blogga tidigare då så mycket mer livsglädje och vilja fanns och "jävlaranamma" i mig innan jag blev sjuk i uttmattningssyndrom, jag önskar jag kunde visa det också till mina barnbarn idag ♥ 
 
Älskar er min familj ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0