I fredags fick jag ett telefonsamtal....

...det var från min handläggare på försäkringskassan.... Jag har ju ansökt om livränta då jag anser att min arbetsgivare pga "jobböverbelastning" i så många år gjorde mig sjuk och tog ifrån mig möjligheterna att fortsätta arbeta och få en vettig pension....
 
Hon förklarade för mig att deras läkare skulle se över om jag inte kunde fortsatt jobba som t.ex. kassörska i en affär..Gissar att denna läkare inte kommer att ta kontakt med mig, höra sig för hur jag mår idag...
Jag är inte en lat person som försöker sko mig på samhällets resurser, jag har betalat skatt för mitt och andras välmående och när det krisar ska vi alla få ta del av skyddet trodde jag....
Jag har jobbat hårt i så många år, trott på och älskat det jag gjort, vet att jag gjort mycket bra och hjälpt så många ungdomar....
 
HATAR att granskas i "latmansgruppen" där våra myndigheter tror jag försöker "roffa" åt mig fördelar...
 
ORKA...orka...en och en halvtimmes förhör på fredag om min tidigare arbetssituation...Allt slits upp igen...när jag äntligen tror mig komma så sakta tillbaka i den lugna vardag jag och min man skapar...så väcks jag ALLTID upp igen av en käftsmäll och kastas tillbaka till minnen och stressen som jag efter 28 år  inte klarade av längre...Jag kämpar idag för en rättighet, som du/jag/vi/ alla i hela vårt arbetsliv betalat skatt för...
 
Fotsättning följer....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0