Många frågar...hur mår du?

....En jättefin vän frågade mig igår hur jag mår? Jag säger som jag sagt i hela mitt liv - Jag mår bra!
 
 
Sanningen är: Jag mår som bäst här hemma på gården utan några krav...när jag bara får vara...Vissa dagar orkar jag inte ta tag i något, nu finns det ingen som tvingar mig heller. Har fortfarande jättesvårt att vistas i affärer då intrycken blir för många, rörelser, intryck och ljud försätter mig som i en "bubbla av yrsel" en bubbla jag känner igen från de sista åren av mitt arbetsliv, en känsla av att inte riktigt vara där ..... visst jag handlar ibland men vill helst slippa.
 
Undviker aldrig vänner jag möter utan pratar gärna med dem inifrån "bubblan"   
 
Fick i förrgår brev från AFA-försäkringen, de ska nu som försäkringskassan utreda utmattningssyndromet och se om jag har rätt till ersättning från dem, fick skriva på en fullmakt så de kan se alla mina sjukjournaler....Är man sjuk måste man vara STARK och ORKA bemöta alla krav som ställs på dig för att du ska få det du har rätt till, betalat i skatt och så även till facket och till min AFA-försäkring...Jag är varken STARK eller har ORK just nu, min hjärna är som en greveost med en massa stora hål där minnet saknas, men jag hatar orättvisor som jag skrivit om tidigare här bla detta får bli min sista strid i min upprättelse för att jag jobbade för mycket och att mina arbetsgivare inte såg och bromsade det skenande tåget....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0