Hur fort kom inte våren.....

....lite sol och värme gjorde att snön varit helt väck i snart en vecka. Trodde norrsidans drivor skulle försvinna först i maj. Jag gillar när jag har fel  . Allt kommer på en gång nu, krokus, vitsippor och tulpaner i värmen
 
 
 
 
 
 
.
Årsveden är hemma, min kära makes slit   blir en varm vinter igen 
 
I söndags åkte mina klockchilin ut till växthuset i sällskap med spetspaprika , tomater och gurka..
 
 
Efter besöket på Bauhaus kikade jag på nätet och hittade ett "uterum" som det så vackert heter "paviljong" hos Jysk på 18 kvm..Beställde direkt då det var vår-rea till 14 april, så även lite möbler. Efter tre dagar kom lastbilen med alla saker...
 
Nog var det ett knåpande att få ihop allt... men med tidigare växthusbeställningar och garage har vi blivit fenor ihop kära maken och jag på att lösa allt, det jag inte förstår av ritningarna förstår maken och det han inte förstår löser jag.... Vi är världens bästa team tillsammans    
 
 Här är stomme och tak uppe efter första dagen, med 158 cm över havet hade jag inte mycket till hands för att hjälpa min långa make att få upp taket...Men jag fann på råd snabbt och tog en lång pinne och så drog vi taken på plats.
 
Vår härliga uteplats är klar  grillat i dagarna tre...Lite fix och trix kvar, städning av plattor så är det perfekt för oss.
 
Vi firade i lördags med goda drinkar, med långsvansade hundar så blev det vardagsglas, men jag lovar att det var lika gott ändå oavsett glas 😉 Minns inte när vi drack en drink (grogg) senast, starksprit förekommer sällan, vi föredrar vin annars.
 
På lördag ska vi fira min kära mor som fyller 85  Kom idag på en så fin present till...hoppas så hon kommer att gilla presenterna..berättar senare  😉
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0