Elektrikern kom..

...strax efter 8, han mätte i kontakter och det var inte för hög spänning, vi provar TV:n sa han och vi satte i kontakten, det hördes två rejäla smällar och sedan steg det upp rök från TV:n. Kära maken och elektrikern bar ut TV:n på gården så vi slapp röken inne. Nu har vi beställt högspänningsskydd, det tar en vecka innan det kommer och de kan montera det.
 
Vid halv sex på morgonen var det åska IGEN, men den gick runt oss som tur var, la mig på soffan och väntade ut den.
 
När elektrikern åkte så la jag mig igen, så TRÖTT, somnade efter en kvart med en ljudbok i örat 😴💤💤💤, sov så gott! När jag vaknade frågade jag kära maken vad klockan var? -10:30 svarade han, jag visste då att han hunnit gå en sväng med hundarna medan jag sov, det fräste från köket så jag visste att han även lagade lunch
 
Blåser som tusan idag, stormen Johanne har dragit in över Sverige! Efter sommarens otroliga värme känns det som en höstdag med storm.
 
Bilden lånad från Aftonbladet Svårt att fatta att en så stor lastbil kan blåsas av vägen 😨
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0