SĂ„ fel jag hade 😂 om skiktröntgen.

... Vi startade tidigt för att hinna med allt hemma dÄ det Äterigen blivit över 30 graders vÀrme. Hundarna skulle badas i sjön sÄ de höll sig svala tills vi kom hem, flÀktar pÄ, dörr till kÀllaren öppen, hundarna kan Àven gÄ ned dÀr om det blir för varmt. AC:n som gÄr pÄ vatten vÄgar vi inte ha pÄ nÀr vi inte Àr hemma dÄ vattnet i vÀrmen behöver fyllas pÄ nÀr det Àr extremvarmt.
 
Strax före 12 Ă„kte vi, i mycket god tid sĂ„ jag lungt kunde hitta röntgen, klarar inga som helst former av stress numera. Hade fĂ„tt bra beskrivning av den som ringde mig igĂ„r sĂ„ jag hittade rĂ€tt direkt. 40 minuter Ă„terstod dĂ„ av vĂ€ntan till min tid. Slog mig ned i vĂ€ntrummet och en hĂ€rlig dam vĂ€nde sig till mig och frĂ„gade vad jag tyckte om vĂ€rmen, det utvecklades senare till vĂ„ra blixtnedslag pĂ„ gĂ„rden och hennes översvĂ€mmade kĂ€llare dĂ„ de fĂ„tt 72 mm i en skur. Tiden gick fort 😊
 
13:05 blev jag uppropad, kom in i röntgenrummet...Du behöver bara ta av dig halssmycket och BH:n...FörvĂ„nad tittade jag pĂ„ dem och frĂ„gade - Ska jag inte ta av skorna eller armbandet? Nej det behövdes inte, dĂ€r lĂ„g jag fullt pĂ„klĂ€dd, med strumpor och skor (tji fick ni hĂ€lsprickor, lĂ€s förra bloggen 😂)
 
Du dricker för lite i vĂ€rmen sa en av tjejerna, medgav det och hon förklarade att hon sĂ„g det direkt pĂ„ min hud och att mina blodkĂ€rl var smĂ„ och svĂ„ra att fĂ„ tag i. Andra försöket fungerade, först koksalt, kĂ€nde jag av det? -Nej! SĂ„ började jag fara fram och tillbaka i "tunnan" Andas djupt! HĂ„ll andan! jag följde det och det surrade och jag sĂ„g ljus snurra runt mig. SĂ„ var det klart. DĂ„ skulle kontrastvĂ€tska sprutas in, min syster hade förberett mig igĂ„r att jag skulle bli alldeles varm och att det kĂ€ndes som jag kissat pĂ„ mig. Personalen förklarade att jag skulle kĂ€nna vĂ€rme frĂ„n halsen till urinblĂ„san. Lite lĂ€skigt var det nĂ€r vĂ€rmen omslöt mig 🙄Samma procedur som förra gĂ„ngen och sedan var det klart. Jag fick klara direktiv om att dricka mycket för att kissa ut kontrastvĂ€tskan som inte Ă€r nĂ„gon höjdare för njurarna och det har jag följt. Fick gĂ„ ut i vĂ€ntrummet och sitta dĂ€r i 30 minuter innan kanylen skulle tas bort.
 
 HĂ€r ser man hur fnösketorr min hud Ă€r, i mĂ„ndags hade jag smort mig med body butter och dĂ„ ville inte hĂ€ftan fastna efter proverna 😉, sĂ„ idag blev det ingen insmorning.
 
Efter 30 minuter fick jag bort kanylen och det sattes en "jÀtteklut" pÄ armen.
 
Nu skulle vi jaga en restaurang med god mat, vi stannade vid tvÄ, stÀngda! SÄ det blev Mc Donalds med varsin big mac, var inte precis det vi ville ha. 
 
Dottern kom och vi pratade, de hade sett ett hus de var intresserade av 👍 sĂ„ jag hoppas de hittar ett hus de kommer att trivas i snart.
 Rambo lÄg lungt och sov i dotterns bil nÀr hon skulle Äka hem, en ruta nervevad sÄ finns alltid Rambo i bilen.
 
Vid 19 utlovat Ă„ska, jag och Inez satt pĂ„ trappen och bara hoppades innerligt att det inte skulle bli nĂ„got, Ă€n har det inte Ă„skat 👍
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0