Ingen rolig förmiddag...

......Det var kära maken som tog djuren i morse. När jag vaknade och drog undan gardinerna så tittade jag ut och fattade först inte vad det var jag såg. Det var alldeles vitt på backen och något stort satt i det vita. Då förstod jag vad det var! Min finaste unghöna som jag döpt till nougaten hade flugit ut från hönsgården som vanligt och hade gått runt på gården när höken kom. Den tog henne 😭. Vi har förökt förhindra henne att ta sig ut genom att ta bort saker men lyckades inte hitta vad hon flög upp på först innan hon flög ut. 
 
 Jag skrek till när jag förstod vad som hänt så höken blev rädd och flög iväg. Kära maken tog reda på resterna och körde ut dem i skogen 😭
 
Har plockat fram alla adventssaker idag, det tar sin tid att ställa upp dem i alla fönster i huset.
 
Vi gjorde även kalops i slow cockern idag, det luktar så gott i huset när det står och puttrar så man blir ordentligt sugen på mat långt innan det är klart.
 
 Så gott!
 
Köpte en ny plastjulgran, den är superfin och ser så verklig ut med barr. Tar sedan till julen in några grankvistar så det luktar riktig jul.
 
Gustav satt först i stekpannan men när jag skulle fota honom reste han sig upp 😆 Han hittar på allt den lilla tokern.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0