Juldagen....

 
...Det blev en brunch med gårdagens lunch, champinjongratinerad fläskfile, fanns mycket kvar då dotter och familj saknades. 
Sonen och barnbarn tyckte det var jättegott och fick receptet.  Så mycket julmat kvar som nog försvinner ned med tiden i hundars eller hönsens magar (men det är det vanliga).
 
Strax efter 12 kramades vi farväl så for de vidare till storstaden,. Men de räddade vår jul  i år  ❤️ Utan dem ❤️ Så hade livet stannat upp för mig i oro och inget fungerat / utmattningsyndromet regerar mig fortfarande... 
Inser hur skör jag fortfarande är, Milles sjukdom tog mycket kraft och oro, sa till kära maken idag att jag ska bara vila lite och sedan dammsuga, la mig och sov i över tre timmar.... 
 
Vi nattade  hönsen vid 18:30, sedan dammsög jag och bäddade gästsängarna, 6 timmar senare än det jag hoppats och trott att jag skulle göra..
 
Är ändå nöjd med att jag tagit det lugnt inför julen, inte stressat inför denna jul, faktiskt njutit av att ha allt under kontroll vad det gäller julklappar, städning / skitit i städning i vissa vrår....men det oförberedda rår ingen över....
 
Mina härliga ljus med fladdrande låga  ❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0