Den lilla kycklingen...

....dog igår. Då börjas den personliga ransakan av sig själv, vad hade jag kunnat gjort annorlunda? När tiden gått så har jag tänkt på jämförelsen med den vuxna kyckling vi har idag. Den pep oavbrutet, var hungrig och åt alltid när jag kom in i hönshusert.. Den nya kycklingen pep inte, såg den heller inte någon gång äta.
 
Någon frågade mig på FB om jag inte hade värmelampa? Nej det hade jag inte då jag (tror) att hönan som ruvar kan värma kycklingen tillräckligt och då jag har dörren öppen till utomhusgården för de andra hönsen, så är det "som att elda för kråkorna" det blir kallt och den lilla lampan får ingen effekt, jag får tina deras vatten titt som tätt när minusgraderna stiger...
 
Dag två flyttade vi in hönan och kycklingen i bättre värme i källaren, men vi fick en tråkig förlust då kycklingen dog, hönan har ett ägg kvar, hoppas det blir en kyckling till och att vi lyckas med att den överlever. Har ni något tips om ruvande hönor i kalla januari tar vi emot dem tacksamt    
 
Fullmåne och så vackert ute, räven ropar i sitt frieri från 17 på vår gård.
 
 
Vår första kyckling för i år, en härlig unghöna idag   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0