Hoppas ni får en mysig midsommar...

..Just nu har vi 9,9 ute.. mellan midsommarafton och julafton skiljer det ibland inte så många grader. Regnat massor i natt och det regnet behövdes, ser redan hur mycket grönare gräsmattan blivit. Potatisen kommer med stormsteg.
Jordgubbarna mognade till midsommar som jag trodde, så goda.
 
Årets kycklingsaga slutade med 12, tyvärr kan vi inte ha de båda hönorna och kycklingarna ute samtidigt i samma gård då en höna ger sig på den andra. Ett ständigt pusslande och vaktande, de första kycklingarna är snart fjäderbeklädda efter två veckor, de har växt så fort. De var ute i friheten från hönsgården idag men jag vaktade dem från både katter och andra höns..Gustav är en riktig fågeljägare och jag litar inte ett skvatt på honom, han tar kycklingarna så fort han får en chans. 
 
"Ripan" med sina 8 kycklingar, hon är en suverän mamma, idag efter allt regn såg jag att hon hittade minst 8 maskar till sina små 
 
 
"Sothönan" med sina fyra små dunungar, hon fick mycket stryk av Ripan idag då vi trodde de kunde vara tillsammans i hönsgården med sina kycklingar...men icke, så nu får de turas om att vara ute i den säkra hönsgården.
 
Skit också...har lyft för tungt och mår inte bra..Vår midsommar blir lugn och vila..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0