Just nu lever vi utan att behöva betala ström....

....Efter blixtnedslaget och vår elmätare slogs ut, kopplade elektrikerna om strömmen så vi har full ström på gården, de hittade inte en sådan elmätare som vi hade i "reserven", finns nog en reserv i varje samhälle, små partier att ta till och ersätta, vår var så sällsynt här på "bonnlandet" så den fanns inte i lager. Vi är trots allt moderna och fick den utbytt för ca tre år sedan. Efter något år fick den en extra stark sändare då Vattenfall inte kunde läsa av den. Trodde Vattenfallsgubbar skulle komma idag...men icke..
 
Vår katt Gustav klarade ormbettet så bra efter behandling, pigg och glad och svullnaden helt borta dagen efter.
 
Pigg och glad Gustav 10 maj    idag har han jagat hönsen på gården  svullnaden helt borta  Sedan tog han en tupplur på fyra timmar på höskullen.
 
Idag kom han åter med en orm.... 
Jag trodde Gustav fått nog av ormar   trodde detta var en kopparorm och trodde den var död, det visade sig att den inte var död och att det var en snokunge när jag lyfte upp den med grilltången. Snoken fick sin frihet åter  Får nog köpa klippkort till Evidensia Strömsholm.
 
 
Hönsen och hundarna samsas så bra, så jag älskar när alla djur går ihop.
 
Bosse vilar i skuggan och har några hönskompisar med sig  grillen är igång  vilken högsommarvärme vi har nu och haft i många dagar  
 
 
 
Goda revbensspjäll blev dagen middag
 
 
Solarna i gräset.
 
 Bild från igår.....Snart doftar det ljuvligt på gården. Idag slog de ut 
 
Finaste Bosse som alltid tittar upp mot skyn om något roligt ska komma flygande förbi.
 
Igår satte vi morötter och dill, idag förberedde vi landet för ärtor...I växthusen frodas paprikor, gurkor, chili och tomater i den goa högsommarvärme vi har nu  Från det jag vaknar så går jag ut, lyssnar på fågelsång, dricker mitt kaffe och njuter i värmen och solen. Så börjas dagens projekt, just nu odling... Klockan 18 saktar vi ned, myser och lyssnar på poddradio till minst 19:30..när vi går in blir det "kväller" hundarna är trötta efter en heldag ute och efter de ätit maten hittar de en sval plats i huset och sover gott.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0