Har nu tittat på Mia Skäringers..

...alls tre program om kroppshets.
Är så glad att jag inte på något sätt fallit in i idealet hur vi ska se ut... är 158 cm lång så jag har aldrig drömt om en modellkarriär..
 Som ung hade jag inga som helst problem med vikten, jag kan se idag att kilona jag hade, hade placerat sig rätt (som de oftast gör utan manipulation)
Flera av mina vänner bantade inför badsäsongen, varje sommar skrev veckotidningarna om den perfekta bantningsmetoden. Mina vänner späkte sig några veckor inför badsäsongen, gick ned några kilon och gick upp dem dubbelt igen. Har aldrig haft en tanke på att banta eller försökt....
 
När kilona började skramla på vid 55 års ålder, tänkte jag nog mest på att jag förstört min ämnesomsättning då jag ätit för lite, tappat matlusten ... Stressade jämt, skulle bara och måste bara...När det en dag sa STOPP! sjukskriven för utmattningssyndrom  och alla krafter borta, så fanns inte maten jag struntat i så många år på min världskarta....  jag bara inte orkade bry mig om något så värdsligt som mat, jag orkade ju bara sköta mina uppgifter i vardagen, det var mitt fokus...
 
Jag borde vara supersmal, har ju inte ätit mycket på ca 10 år, inget godis eller bakverk..Min stress förtog all min lust till att stoppa något i munnen. Om jag nu får svar på att min ämnesomsättning pga sköldkörteln är för låg blir jag glad, vill självklart ha en förklaring till varför vikten ökar när jag inte äter något som ska påverka den..Att mina värden varit så bra bevisar väl ändå att det jag med möda stoppat i munnen, tuggat och svalt tillagat av kära maken varit så rätt....
 
Jag har varit ett med min kropp hela livet...Självklart förändras vi med åren och jag har varit nöjd med det, det tillhör livets gång. Övervikten har jag inte förstått var den kommer ifrån, men har heller inte grubblat mig sömnlös över den heller...kanske får jag svar nu... Får jag inte svaret  på var övervikten kommer ifrån, så lever jag med det som jag gjort tidigare utan grubblerier.....
 
Min första häst, fick henne som 9-åring..29 år på bilden..
 
Ung mamma och fru, gul och blå jeans...gissar att jag gör "russinvälling" här min och barnets favotit.
 
Mina kära flätor, snart 30 och jag var nöjd med mig själv och livet vi hade, min kära lilla familj.
 
 
 
'

Kommentarer
Postat av: Jane

Min vackra fina storasyster ❤❤❤
När jag och min gubbe var på sjukhuset med dig så såg du ut som en liten tjej.
Du är och kommer alltid att vara en förebild och idol för mig.
Älskar dig ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Svar: Puss och kram älskade syster ❤️ det finns ingen som "peppat" mig som du genom livet ❤️ Vi två har varit varandras stöd och pepp livet igenom, så jag önskar att andra har det vi har, älskar dig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Kort

2018-10-01 @ 20:50:37
URL: http://janesunderbara.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0