Hur dum får man vara?

`........Åt på kvällen två goda smörgåsar med rocherford ost och slötittade på datorn på kanal 3...Försöker äta upp mig före operationen, för att kroppen ska bli starkare...Alla ni som känner mig vet att jag inte äter mycket.
 
Så skulle jag då ta de "blodstoppande" tabletterna, fyra stycken, hulkade för de tre första, kastade den sista, gav upp... Satte mig vid datorn igen och då kom en "kräkkaskad" som jag inte hann stoppa med handen, där försvann smörgåsarna ned i vasken efter 3 meter från datorn och torkning av golv... Har aldrig haft problem med kräkningar förut...tillhör det sjukdomen? kräktes på stackars Rambo för några dagar sedan, bara kände hur spyorna kom, försökte hålla för med handen men det hjälpte inte, katt sprang ut, överkast tvättat....Trodde det var en engångsföretelse.
 
Tänker skippa de blodstoppande tabletterna nu, de har även gett mig lös mage (tror jag)...
Så trötta vi är nu på denna väntan på operation!
 
Idag satt jag ute i två timmar i solen, hönsen/kycklingarna försåg sig glatt med gröngräs, insekter och maskar, våra kycklingtuppar har börjat gala, så sött det låter. 
 
Kära maken plockade upp vårt extra hönsnät och nätet vi stängt in potatisen med, ville hjälpa till, men fick inte.....sitt i stolen jag fixar det! Klart han gör, men vi har oftast gjort allt tillsammans, att vara sjuk och svag har jag svårt att acceptera....nu ligger näten i stallet till nästa vår. 
 
 
Så blev det sängen igen efter två timmar, lyssnat slut på boken 1793, börjat på en ny bok "En helt vanlig familj"
 
Bilden lånad här så är även beskrivningen av boken.
 

Hur långt skulle du gå för att skydda din familj? Och hur väl känner du egentligen dina barn?

   

De är en helt vanlig familj. Prästen Adam, juristen Ulrika och deras 19-åriga dotter Stella. De bor i en fin villaförort utanför Lund och på ytan tycks deras tillvaro perfekt. Men en dag raseras allt. Stella anklagas för mord och hamnar i häktet.

   

Kvar finns de förtvivlade föräldrarna som inte förstår vad som har hänt eller vad de ska ta sig till. De är båda beredda att göra allt för att hjälpa Stella, men frågan är bara om de egentligen känner sin dotter. Eller varandra.

 

I tre olika delar får vi följa fadern, modern och dottern, och bit för bit avslöjas sanningen om vad som egentligen hände.

 

 Mattias Edvardsson har skrivit en oavlåtligt spännande roman som skildrar varje förälders mardröm. En helt vanlig familj handlar om tre människor som tror sig känna varandra men lever i olika världar. Och den fina linjen mellan rätt och fel, lögn och sanning. Den har redan sålts till 29 länder.

 

 ”Mattias Edvardsson ... kan det här med att skapa stegrande spänning. Han väver skickligt en berättelse ur tre separata perspektiv

 och skildrar de tre huvudpersonernas upplevelser och syn på vad som har hänt.”

 

BTJ

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0