Skulle inte rösta, men....

....Jag gjorde det på sjukhuset i tisdags där de hade en valstuga.. Så besviken på alla partier vi har idag, som ser mer till att rika får mer och inte till vanliga arbetares villkor, de rättigheter de betalar skatt till, sin sjukpenning, vård, arbetslöshet och pension. Den försämras ideligen och försvinner ned i privata bolags plånböcker, pengarna flyttas utomlands, detta har fått fortgå under de senaste 20 åren med både rött och blått styre. Detta val blev viktigt för mig,  tidigare ville jag visa mitt  missnöje till alla partierna med en blankröst, men jag uteslöt det, röstade, ser det som ett ödesval. Jag röstade på det parti jag röstat på oftast från ungdomen, som jag tycker värnar mest om att vi alla ska betalar skatt och ta hand om varandra.
 
Idag gör man sig en vinst på den välfärd vi tidigare hade, privata bolag får ta över, de gör så lite som möjligt och de svaga i vårt samhälle får lida och betala för det. En dag blir vi alla gamla, kanske sjuka och då får alla igen för att vissa tänkte kortsiktigt och ville ha en hundring mer i plånboken i månaden.
 
Jag förstår folk som bor i utsatta områden att de är rädda och oroliga för allt våld, ingen av våra regeringar har på något sätt försökt att ge polisen stöd, de gav istället polisen Dan Eliason som chef ?....Politikerna har blundat för våldet som sker på gatorna, bilbränder, våldtäkter, ungdomsgängen som attackerar blåljuspersonal och morden/skjutningarna. I dag ges ett mord inget större utrymme i tidningarna om det är en avrättning mellan gäng. Arbogamorden kan man snaska i rätt länge, en kvinna som är mördare, här kör vi en långkörare anser press och TV.
 
När jag var tonåring skedde ofta precis som idag att en ung kvinna var sommar blev mördad, men då pratar vi om ett mord som de stackars anhöriga fick läsa om i månader då kvällspressen ville sälja lösnummer. Fanns säkert flera våldtäkter än de som rapporterades då våra domstolar oftast la skulden på kvinnan, bar hon kort kjol? Hade hon druckit? Fanns nog få våldtagna som trodde på rättvisan då? 
 
Vill ha in nya partier som sticker ut och pratar om minst 80% av befolkningens rättvisa till dräglig standard, se till att vi inte har hemlösa i vårt samhälle, folk som blivit utföräkrade från försäkringskassan, arbetslösa eller har för dålig pension så de inte har råd med ett eget boende. 2018 och vi har ett så kasst samhälle? Vad gjorde våra POLITIKER de senaste 20 åren? Inte såg de till vårt samhälle...
 
 
 Blev inte soffliggare/blankröst som jag tidigare bestämt mig för
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0