Svårt att sova efter operationen...

Somnade vid 23:30 på onsdagen och vaknade klockan 1, så ovan vid alla ljud på natten, det larmade, dörrar öppnades och stängdes, lågt mummel av röster osv., hörde ett skvalande ideligen och insåg att det nog var min urin som rann ned i kateterpåsen. Kunde inte somna om, lyssnade på ljudbok, läste nyheter, blundade och försökte sova, men, NEJ! omöjligt.
Hemma är det långt ifrån knäpptyst på nätterna, hundar som suckar, drömmer, kliar sig och bara "släpper" ned 30 och 48 kilos kroppar på en svalare plats. Katten Rambo och kära maken kan till och med snarka  Men det är mina härliga och trygga hemmaljud 
 
Katetern togs bort strax efter 6, ta ett djupt andetag sa sköterskan och det gjorde jag, när hon drog ut den sved det till ytterst lite men distraktionen gjorde det nog smärtfritt med andetaget, så var jag fri och rörlig igen..Först till frukosten, gott var det.
 
Åt en en supergod frukost ute i "allrummet"  blev även två samtal där då jag inte ville ringa på rummet då min sängkamrat behövde lugn och ro. Sedan kom fler frukostgäster, slutade samtalet för de ville säkert äta utan mina samtal i bakgrunden.
 
Hur lyxigt var det inte på sjukhuset, du hade minst femton rätter och även en hel del efterrätter du kunde beställa till lunch och middag, en broschyr med härliga bilder som jag tycker restauranger ska ta efter för att marknadsföra sin goda mat, istället för en tråkig beskrivning i text. Jag beställde strömming till lunch, gott var det och sedan packade jag ihop och åkte hem..
 
Så skönt att krypa ned i sin egen säng  Vi satte för en grind för att superglada hundar inte skulle välkomna matte för mycket, de fick krypa upp på husses sida och jag gosade med dem och sedan sa vi åt dem att gå ned efter det. 
Dotter med familj kom, hon gav mig kvällens spruta (jag egentligen skulle tagit själv 😱 ) och visade kära maken hur han ska göra, vi har fem sprutor till att ta för att motverka blodpropp efter operationen. Gick galant ikväll 👍
 
Har så mycket att berätta, förberedelserna inför operationen, all stöttning, alla härliga skratt och skämt , så tokigt och roligt allt kan bli mitt i allt som borde vara bedrövelse under denna resa till och efter operation , t.ex.  jag och min kompis L..... vi  skrattade ihop så vi kiknade i över två minuter igår kväll 🤣, ni alla fina älskade som funnits runt mig familj, släkt och vänner   kan bara säga ett stort TACK!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0