Julafton ❤️🎄🎅🎁❤️

Julafton   ❤️🎄🎅🎁❤️   Ser ni den härliga juldekorationen bredvid ljusen? Det är Milles med en bil med julgran på flaket som tar sig fram genom snön...
 
Ställde klockan på ringning på 09:00, behöver min tid för att plocka ihop julklappar, välja kläder, lite smink på och plocka ihop maten... Jag har lärt mig hur mycket tid jag behöver för att jag inte ska bli stressad 👍 Klockan 13:30 skulle vi äta julbord...Tandkrämen var slut, hade bara vörtbröd hemma så en tur till affären då sonen, barnbarn med pojkvän skulle sova över, ha lite nattmat och frukost...
 
Vi kom i god tid, mina köttbullar skulle stekas på, revbenspjäll in i ungnen en stund... Jag fick inte hjälpa till att fixa...Så lyxigt ❤️ Fick i lugn och ro sitta och prata med dotterns svärmor och dotterns svägerska.. Så kul att träffas igen det var ju i somras vi sågs sist. All mat var hemmagjord förutom sill och revbenspjäll, I....s .gravade lax och dotterns sås var nog bland det godaste jag ätit ❤️
 
I måndags kom ungdomarna och hämtade granris, så fin bordsdekoration ❤️
 
All god mat på köksön och det var bara att hämta, här serverar Mille julmust ❤️
 
Dagen till ära så fint klädd i röd skjorta och svart fluga ❤️
 
Milles jobb är alltid att placera alla julklappar under granen, noggrant sköter han den sysslan...
 
 
 
Lilla fina Katrin, en liten kisse de hämtade för ca 2 veckor sedan, de har tidigare en katt som är hämtad från ett katthem, finaste Malin ❤️
 
Malin ❤️( Bilden ärligen snodd från dotterns FB-sida 😉 )
 
Efter maten blev det TV, Kalle Ankas jul... Då uppfylldes alla mina juldrömmar med levande ljus och brasa i öppna spisen, gissar jag fått dessa drömmar efter en amerikaniserad dröm om jul som jag är uppväxt med  tack vare TV 😉 Men så mysigt ❤️
 
Dålig bild på dotterns fina grandekoration över den öppna spisen....
 
I år var det mitt andra barnbarns tur (prinsessans) att fira julen hos mamma men hon delade dagen mellan familjerna, först firande med mammas släkt och senare hos oss, Vi började med att tjyvöppna julklappar vid 18 då Mille åker till sin pappa på juldagen och firar jul, Mille skulle ju hinna ha kul med de saker han fick 🎁🎁🎁
 
Mille var årets tomte och delade ut julklapparna och sedan har vi som tradition att var och en öppnar ett paket i taget så att alla vet vem som givit presenten och vad alla fick... Tar lite längre tid och mysigt att dra ut på roligheten 🎁🎁🎁 Tänker inte visa alla bilder på presenter jag fick men blev så glad över alla ❤️ Men visar tre 😉
 
En så fin katt i cement ❤️ la den bredvid min stora katt Rambo så ni kan se hur fin och stor den är ❤️
 
Julälskare kan ju bara älska den nya "Nissetrenden" ❤️ När dotten öppnade sin julkapp utbrast jag --Fick du en Nissedörr? Den gröna avunsjukan lyste nog igenom 😉 Gissar prinsessans glädje när hon såg mig öppna mitt paket med samma innehåll 😄💖😍 
 
Fick en så fin tomte till i min härliga tomtesamling, nu när krukväxterna fått "stryka på foten" så har jag plats för fler ❤️
 
Presenterna som fick tårarna att falla på kvällen var de pengar som gick till barndiabetesfonden, Finaste I...... .  ❤️ TACK!
 
 
 
Kök och matplats i ungdomarnas härliga hus ❤️
 
 
Sitter man vid matbordet ser du julgranen.... ❤️
 
Sitter du vid tv:n så ser du granen 
 
Sedan dök sonen och barnbarn och hennes pojkvän upp, julmat och ytterligare fler julklappar delades ut, mys och prat, glögg och godis 💗
 
Så fina och så goa 💗 Mormor hade tagit den fina bilden på dem 👍 
 
Vi åkte hem då min mobil larmade om något knas med larmet runt 22 😒 Lite snack och kvällssmörgåsar och alla var supertrötta och la sig runt 00:15.-01:00... Inte jag som måste ha minst en timmes nedvarvningstid så fort något varit roligt, men sedan sov jag gott 😴....
 
På juldagen fick vi snö 👍😍 Nu är det även utlovat snö imorgon och även -7 grader 👍 Härligt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Vilken underbar julafton du hade, och så fint att få följa med så här när den återberättas i textform. Så fint med god mat, en önskedrömsjul du fick också där med brasan och sedan din cementkatt trodde jag var riktig :-o. Den ser ju levande ut där, otroligt verklighetstrogen :). God fortsättning fina du <3

Svar: Tack för dina fina kommentar ❤️ Jag fick i år min önskedröms jul...Vi var så många som blev ompysslade med den största omtanke och att vi skulle ha det bäst och bara njuta av dagen ❤️ Blev så glad över alla fina julklappar där det finns så mycket omtanke bakom ❤️ Men den absolut bästa presenten var pengarna som dotterns svärmor satt in till diabetesfonden, då Mille diagnostiserades D1 julafton förra året (min mardröms jul) När jag skulle läsa donationen, klarade jag det inte, tårarna rann 😭
Kort

2019-12-25 @ 22:40:37
URL: http://https://www.saramadeleine.se
Postat av: Lisa

Vilka härliga bilder och vad mysigt det ser ut :) Vilka söta kissar. När våra tre inte finns längre ( hemska tanke) kommer vi också ta från ett katthem. Det är så många stackars katter som behöver bra hem. Vilken söt tomte, Älskar såna där tomtar där man ser så mycket detaljer i ansiktet. :) Kram <3

Svar: Det är tur att det finns så många katthem som tar hand om alla stackars katter som far illa och där ägarna ibland bara kastar ut dem 😢 Jag är glad att det nu blivit straffbart att bara dumpa sin katt.. Kram
Kort

2019-12-26 @ 12:17:13
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Jasmine

Åh, ni ser ut att ha haft en riktigt mysig julafton! Fint att du fick tid att prata med personer du kanske inte träffar så ofta. Du är värd att skämmas bort!

Svar: Du ska ha stort tack för din varma kommentar. Det gjorde mig glad att läsa dina ord. <3

God fortsättning!
Kramar

Svar: Har haft en sådan underbar julhelg ❤️ Min dotters svärmor bor i Kalmar och jag i Västmanland, så det finns inte tid att träffas så ofta pga avståndet 😞 När vi träffades för första gången i juli 2018 insåg vi att vi var tvillingsjälar ❤️ Vi pratade och pratade och det kändes som vi känt varandra hela livet... Vill även tacka dig för goa kommentarer, kram
Kort

2019-12-26 @ 17:05:55
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Vilken himla mysig julafton det lät som, och granen är ju otroligt vacker! :D <3

Svar: Hela julhelgen var så mysig ❤️ Den fina granen kommer från vår hästhage och det finns många fler för framtida jular 😉
Kort

2019-12-26 @ 19:07:26
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0