Julefrid 💖

Jag bara  jag Ă€lskar julen  😄 Den uppbygda förvĂ€ntan med alla sysslor inför julen, julafton blir "klimax" dĂ€r allt arbete man gjort visas upp och Ă€ts upp 😉
 
PĂ„ juldagen hade dottern och jag bestĂ€mt att pappa och jag stod för maten, vi gjorde den rĂ€tt vĂ„ra barn/barnbarn och familj Ă€lskar 👍 champinjongratinerad flĂ€skfilĂ©. KĂ€ra maken putsade och skivade all filĂ© samt champinjoner och min kĂ€ra prinsessa (barnbarnet)  var med och hjĂ€lpte farmor med tillagningen... Sedan for vi till dottern och svĂ€rsonens hus för att Ă€ta dĂ€r dĂ„ vĂ„rt kök och bord inte rymmer alla... Maten blev uppskattad och god... 
 
Sedan fika mys och prat i nĂ„gra timmar 💗 Snöflingor började falla, glĂ€djen blev stor hos oss alla... Sonen och ungdomarna for sedan hem till storstaden...
 
Vi glömde lĂ€gga lutfisken i blöt igĂ„r 😞 SĂ„ idag annandagen fick det bli annan mat...
 
Nu Ă€r lutfisken blötlagd sĂ„ imorgon blir det en av julens höjdare i matvĂ€g 👍 Tror jag var 27 Ă„r innan jag Ă„t lutfisk för första gĂ„ngen, nu kan jag bara lĂ€ngta efter den...
 
Idag tog dotter, pojkvĂ€n och deras gĂ€ster/familj en utflykt till Åsby hem och trĂ€dgĂ„rd tror de hade 50 % rea pĂ„ julsakerna 👍 Tur jag inte var med 😄
 
Sedan kom de hem till oss för en fika, sÄ mysigt att sitta med bara stearinljusen i eftermiddagens mörker..
 
Bild tagen av mig...
 
Sedan kramar och - HejdĂ„ 💗  I morgon far de tillbaka hem till Kalmar igen...
 
Summa sumarum... Vilken hĂ€rlig julhelg 💖 Tack kĂ€ra dotter och svĂ€rson för den fint förberedda julen, sĂ„ varmt, mysigt och glĂ€djefullt 💗 lĂ€mnar med den största glĂ€dje julfirandet hos er i fortsĂ€ttningen  💗 
 
HĂ€rligt med snö igen ...Â đŸ˜„đŸ‘â„ïžÂ 
 
Det Ă€r man vĂ€rd att fĂ„ slappa och mysa, Ă€ven roliga saker gör en trött 😮... Bilden lĂ„nad frĂ„n Land

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad mysigt det lÄter :) Jag tror jag aldrig Àtit lutfisk faktiskt, bara synen av den gör att jag mÄr illa. Nu Àr jag ju vegetarian men jag kunde inte Àta det innan heller. Beror nog pÄ att vÄr familj aldrig haft lutfisk till julbordet sÄ jag Àr inte uppvÀxt med det. Bra citat och söt bild :) Citatet passar mig utmÀrkt just nu :) kram

Svar: Vi Ă„t aldrig lutfisk hemma, men sedan ville kĂ€ra maken att vi skulle göra fisken för det fick han hemma vid jul 😊 Sedan har det blivit tradition.. Visst stĂ€mmer det bra...man blir trött Ă€ven om man har roligt...
Kort

2019-12-27 @ 13:42:22
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Jasmine

Vad mysigt att fÄ lÀsa om er julhelg! Tack för att du delar med dig.

Svar: Tack för att du tog dig tid att lÀmna en kommentar. LÄt mig veta vad dottern din (och förhoppningsvis Àven du, om du fÄr smaka) tycker om lingonpannacottan.

Vi hade en fin julafton, tack för omtanken. <3
Kram

Svar: NĂ€r dottern gjort din fina lingonpannacotta, sĂ„ lovar jag att höra av mig 👍Just nu Tror jag inte att dotter vill baka nĂ„got dĂ„ hon och svĂ€gerskan gjorde allt julgodis sjĂ€lva + en massa mat ❀Ska smyga in dem senare 😊 kram...
Kort

2019-12-27 @ 20:57:57
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Amanda (Swedish Passport)

Åh, lĂ„ter ju verkligen som ett sĂ„ himla mysigt julfirande! :D

Svar: Julfirandet var toppen 😍
Kort

2019-12-28 @ 11:04:49
URL: http://swedishpassport.com

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0