Sotis, vildkatten 💖

 
Min Sotis 💞, han kom till oss som vildkatt, han lĂ„g sĂ€kert i minst tre mĂ„nader under vĂ„rt stall utan vĂ„r vetskap och lĂ€kte ihop (troligtvis pĂ„körd) Vi undrade hur stora rĂ„ttor vi hade nĂ€r vi sĂ„g hur det var Ă€tet ur hĂ€stens kvĂ€llskraftfoder..
VÄr katt gammelGustav fick mÀrkliga skador i Oktober och vi hade flera veterinÀrbesök med honom innan de blev bra, sedan kunde vi rÀkna ut det.. GammelGustav ville mota bort inkrÀktaren och den stackars lilla Sotis stred för sitt liv dÀr han lÄg skadad.. Första gÄngen vi sÄg Sotis var nyÄrsafton 2009.
  
Sötaste Sotis 💖.. 
 
Han bodde under vÄrt stall, det var kallt den vintern sÄ vi fick bÀra ut mat och vatten Ät honom flera gÄnger om dagen...Efter en vecka fick han flytta in i huset nÀr han blivit tamare...Första Äret Sotis bodde hos oss ville han inte gÄ ut, han hade nog fÄtt nog av kyla efter det han lÄg under ladan.. 
 
Vi Äkte till veterinÀren och de fick sköta om Gustavs sÄr, vi fick spruta in desinfectionsmedel i hÄlen i början...det lÀkte bra...Det hÀr Àr bara en av skadorna...
 
Gustav och Sotis kom aldrig överens, de spottade och frÀste Ät varandra sÄ fort de sÄgs... Men det fungerade bra ÀndÄ och bÄda var inne samtidigt, de ignorerade oftast varandra...
 
Sotis var nÀstan alltid med mig pÄ hundsvÀngarna..
 
Sotis och Arne 💗💗
 
Rambo och sotis var dĂ€remot bĂ€stisar, de lekte och sov ihopÂ đŸ˜» HĂ€r har de följt med pĂ„ hundpromenaden..
 
Vem anfaller vem? sÄ roligt de hade och lekte ofta ihop... 
 
 
 
Nu ska kompisarna gÄ ut... 
 
Efter tre mĂ„naders svĂ€lt under ladan blev Sotis vĂ„r matleverantör, han bjöd hundarna pĂ„ möss, hĂ€r berĂ€ttar han för mig hur duktig han varit...Arne undrar varför en mus ligger pĂ„ hans filt? Han fick en levande mus av Sotis ute en gĂ„ng, sniffade pĂ„ den och visste inte vad han tĂ€nktes göra, sĂ„ den musen överlevde... Skitig panel efter hunden och fĂ€rgen bortskrapad av hundklor dĂ„ Arne ofta lĂ„g pĂ„ rygg med tassarna pĂ„ panelen, ommĂ„lat nu 😉
 
NĂ„gra gos bilder med hundarna...HĂ€r Bosse 😍
 
Inez som valp...
 
Bosse som valp...
 
I april 2017 gick Sotis ut med Rambo, sedan kom han inte tillbaka, jag letade och ropade pÄ honom. Vi gick med hundarna efter vÀgen för att se om han blivit pÄkörd
 
Sotis gick helt enkelt ut för att dö  đŸ˜„Â Efter nĂ„gon vecka hittade grannen honom död ute i skogen nĂ€r hon rastade sina hundar, fick ett meddelande pĂ„ FB hur sĂ„g han ut? skickade en bild...Det Ă€r Sotis.... đŸ˜„ Sotis hade en stor tumör i munnen sĂ„ troligtvis var Ă€ven kroppen  full.. Vi visste ju inte hur gammal han var eller nĂ„got om hans tidigare liv...Han Ă€lskade mig och följde mig överallt sĂ„ saknaden och sorgen blev stor 💗😭
 
Sotis sĂ„ saknad 💗 En bild jag gjorde nĂ€r jag fick beskedet att han var död 💗
 
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det Àr underbart med djur. Jag har alltid rÀknat mig som en hundmÀnniska, men tycker Àven om katter. Att de tvÄ inte gillar varandra Àr nog mest en skröna. Jag har trÀffat pÄ sÄ mÄnga katter och hundar som Àr kompisar precis som du berÀttar. Ha en fin söndag.

Svar: Visst Ă€r osams som hund och katt en skröna, vĂ„ra hundar och katter Ă€lskar varandra ❀
Kort

2020-01-19 @ 13:06:21
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Annie - Stora SmĂ„ Äventyr

Vilken fin berÀttelse och det verkar som om han fick en vÀldigt fin tid hos er! <3

Svar: Det var en underbar tid och han var min stĂ€ndiga följeslagare och sov hos mig i sĂ€ngen ❀
Kort

2020-01-19 @ 15:35:16
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Emma Engström

Åhh vad de Ă€r söta!! Vilken tur att det gick sĂ„ bra med sĂ„ret ocksĂ„, man blir ju himla orolig!! <3

Svar: Gustav fick först en otĂ€ck böld uppe pĂ„ huvudet, Sedan de dĂ€r sĂ„ren pĂ„ bilden, men han blev snabbt kry igen ❀
Kort

2020-01-19 @ 17:38:56
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

SÄ fint och ÀlskvÀrt inlÀgg du skriver. Det Àr nÄgot alldeles extra med dessa katter vars liv inte startade sÄ lÀtt men som hittar ett hem i rÀtt hus. TÀnk vilken lycklig katt han fick vara. Det dÀr med att katter lÀmnar sitt hem för att dö, det verkar vanligt. Undrar vad det beror pÄ? :(

Svar: Jag fick ha honom i drygt 7 Ă„r, underbara Ă„r ❀ Han Ă€r den första av alla vĂ„ra katter som gĂ„tt ut i skogen för att dö men min systers katter gick ut i skogen....Katter som inte har haft det bra blir speciella och sĂ„ trogna...Sista gĂ„ngen jag öppnade dörren tittade han pĂ„ mig och liksom skrek... Jag förstod senare att det var ett farvĂ€l 😭
Kort

2020-01-19 @ 20:36:25
URL: http://https://www.saramadeleine.se
Postat av: Lisa

Vilket underbart inlÀgg. <3 Han fick mÄnga bra Är med er. SÄ söt kisse <3 Visste inte att katter gjorde sÄ, gick ut i skogen för att dö. Vad sorgligt <3 Jag googlade faktiskt pÄ det och hittade detta https://illvet.se/djur/vet-djur-nar-de-skall-do VÀldigt intressant kram <3

Svar: Tack Lisa! Sotis var en underbar katt ❀ LĂ€ste artikeln i illustrerad vetenskap đŸ‘đŸŒ Tror att djur gĂ„r undan nĂ€r de har ont för att fĂ„ vara ifred, det enda vi mĂ€rkte pĂ„ Sotis var att han inte Ă„t kvĂ€llen innan han försvann, men han var rund och fin i hullet, inte försvagad pĂ„ nĂ„got sĂ€tt...Han lĂ„g hos mig i sĂ€ngen och Rambo tvĂ€ttade honom, sedan gick jag upp och katterna gick ut, sedan sĂ„g jag honom inte mer 😭 Kram
Kort

2020-01-20 @ 08:15:33
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Carolina

Vilket kÀrleksfullt och sorgset inlÀgg. Det Àr alltid trÄkigt nÀr nÄgon som hÄller en kÀrt dör :/ fint att ni tog hand om honom nÀr ingen annan kunde det och att ni vÀlkomnade honom med öppna armar, allihopa :)

Svar: Tack för goa ord.. Kommer ett djur till oss sĂ„ fĂ„r det hjĂ€lp, vilda som tama ❀
Kort

2020-01-20 @ 10:52:42
URL: http://knaset.com
Postat av: Jasmine

Ett sÄ fint inlÀgg i text och bilder. Tack för att du delar med dig. Sotis, mÄ han vila i frid.

Svar: Tack för dina ord till inlÀgget om vÄr första dag i San Francisco.

Kram

Svar: Sotis var mycket speciell, sÄ saknad....
Kort

2020-01-25 @ 12:34:23
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0