En glädjens dag idag....

.....Men jag börjar med gårdagen. På eftermiddagen brummade en bil in på gården, det var killen som skulle hämta ungtuppen. Tacksamma var vi för det, Vi hade stängt in "gammeltuppen" i en stor bur för att hans hack i kammen ska få läka och för att han ska våga dricka och äta sig mätt, hur det nu var så hade han tagit sig ut och låg och tröck i hönsgården 😞 Hämtningen av ungtuppen gick galant, killen tyckte han var fin och strök vänligt på honom och ungtuppen var lugn, ska höra efter imorgon hur det gått, han har en liten silkestupp som är nog så arg på andra tuppar, kanske får min karska ungtupp falla tillbaka i hierarkin igen.  
 
Tidningarna skrev ju om stormen Alfrida som närmade sig, färjor, tåg och flyg ställdes in för att garantera säkra resor för resenärerna. Vi hörde på kvällen att det blåste, så även vid 22 när jag nattpinkade hundarna. Vid 21 slocknade strömmen men kom tillbaka efter någon minut, men efter 5 minuter slocknade allt igen, ringde Vattenfalls felanmälan, de trodde de skulle löst problemet vid 23:30.
 
Experimenterade med olika saker i ficklampsljuset 😉 En kvarglömd kaffemugg på bordet...
 
La mig strax efter 22 igår då strömmen var borta och allt var svart, sov gott till 1 då vaknade jag av att det smällde och brakade i blåsten. Inez var mycket orolig och hoppade upp på mig och och kära maken  massor av gånger fram till 6 🙁 Blixtnedslagen i somras har gjort henne skraj för ovana ljud ute 😥 Somnade strax efter 6 igen när vinden började mojna och Inez lugnade sig. Sov sedan en stund innan det var dags att sköta hönsen och morgonpinka hundar, de var även ute vid 3 i natt...Trött och seg som tusan idag..
 
Senare piggnade jag till 😄 Dottern ringde vid 10 och frågade - Lagar du din goda kyckling till middag ikväll? Självklart gör jag det, så glad att Mille äntligen får komma hem ❤️ De testar över helgen nu och sedan skrivs han ut från sjukhuset på måndag om allt ser bra ut. På söndag firar vi minijulafton och öppnar julklappar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0