Blir vi bara dummare och inte orkar tänka själva?

När jag var ung fanns spola kröken, gissa mitt ursinne när jag såg detta i reklamen,
 
 
Hur dum får svenskar vara, utan våra ynka få bönder svälter stockholmarna efter 24 timmar, mindre samhällen på en vecka om transporterna inte kommer fram med mat från Europa...Vem ska alla dessa veganer få mat från om bönderna lägger ned? Hur länge finns det lönsamhet hos våra bönder med drivmedelspriset idag? Snacka om att vi skjuter oss själva i foten... Folk köper klimatGreta rakt av, var har de hittat källgranskning till hennes forskare? en av de första alarmisterna är åtalad för grova förfalskningar av fakta idag.
 
Lite fakta från svt här 

”Klimatlarmet bygger på felaktiga modeller”

 
 
lite mer här  

Påhittade 97 procent eniga klimatforskare

 
Som jag skrivit tidigare så finns inga grävande journalister kvar idag som motsäger alla lögner vi pådyvlas, journalister som går politikers vägar och är det inte larm om katastofvärmen, så är det katastofregnen eller katastofkylan 🤬
 
 
Jag själv litar mer på proffesorer som har studerat klimatet under lång tid än på en 16 åring som får sina direktiv från en grupp och media...väljer också en mångårigt utbildade läkare till en operaton före en outbildad 16-åring som läst sig till sina kunskaper via media och youtube...  Någon kanske undrar hur jag drar den parallellen, enkelt jag tror på den som har har kunskapen, belägg för sina teorier och inte förlitar sig på andra och kan förklara sanningen hur saker förhåller sig under tid...
 
Våra farliga kossor i Sverige 😁 Hur tänkte man där?  Att inte klimatet gick åt skogen på 1930 talet då vi hade mer än dubbelt så många🤔 Korna var de som fick svenska familjer att överleva, var gård hade minst en ko, hon var guld värd, hon såg till att familjen överlevde helt enkelt, antingen blev kalven mat eller pengar på en marknad....Hon bidrog med mjölken nästan året runt....Det märks att det idag finns mest storstadsbor som inte har ett uns begrepp om vad våra bönder bidrar med till deras mat och krogbesök ... Fortsätt vara klimatsmarta så får vi allt importerat med gifter och genmanipulerade varor, grattis till er vinst...
 
Klok man och proffesor .... Lennart Bengtsson, ni kan lyssna på honom här och här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0