Önskar er en härlig helg 💗

...  I  slutet av 80-talet hade jag och kära maken en favoritlåt, gissar 1987-1988, vi hade köpt en VHS spelare och videon körde vi om och om igen, bor man sex mil från storstaden, med småbarn så får man dansa i vardagsrummet långt ute på "bonnlandet" 😍 Var fredag dansade vi och diggade till olika låtar, vårt fredagsnöje, när barnen sov  🎼.....
 
The Communards - Don't Leave Me This Way 
 
 Älskade kläderna på 80- talet, fria, lösa och härliga och frisyrerna, nu har jag ju alltid haft långt hår och inga frisyrer då jag dagligen klämt på mig en ridhjälm... Människan är av naturen lat 😉
 
Jag och vår son, en julhelg, pappa tar foto och sonen låtsas fota tillbaka 💗 Jag var 17 år då jag blev mamma till vår förstfödda💗, inget konstigt för mig att ta hand om ett litet liv, då jag i hela mitt liv hjälpt till och tagit hand om alla djuren på gården i barndomshemmet, sedan hade jag även egna djur och ansvaret för att föda dem och hålla rent...Det bästa som hänt mig var när sonen föddes 💗 meningen med livet blev solklar....
 
Men som så ung mamma blev man hårt kritiserad hos mödravården, det muttrades "när barn får barn" 😥 Visst tog jag till mig orden... När sonen skulle födas visste jag att det skulle ta timmar, jag hade läst på... la mig i badet och skulle så klart tvätta håret och vara fräsch... Det jag inte visste var att de värkar jag hade i badkaret var krystvärkar... Vår son är född två timmar efter första värken, det blev ambulans, 10 minuter till närmsta BB, jag var en looser, ansåg jag själv där jag färdades i ambulansen, en som inte tålde smärta. Minns att min väska ramlade ned i ansiktet på mig i ambulansenm, jag reagerade inte och ambulansmannen frågade om jag var ok, orkade inte svara.,loosern som inte ens kunde föda barn......Väl framme vid BB, sa de direkt jag kom in att huvudet är framme.... Pustade ut... Jag var ingen looser.. 2 minuter efter såg sonen världens ljus 💗 jag har allt på journaler som jag tagit ut och lagt in i våra barns babybok...Dottern är född tre minuter efter jag gick i korridoren....Jag är en snabbföderska....
 
Dottern är sjuk, känner ni igen den randiga tygsoffan på 80-talet? 😄 Vid sidan Ikeas spegelväg....
 
Vi smakar av julmaten 1986, dottern snart 4 månader... Kära maken har "kräkhandduken" På axeln då båda våra barn kräktes mycket som små 🤮
 
Jag har varit ute och en av våra schäfrar har fått jobba lite, Erro älskade att dra pulkan.. Har stannat hos grannen som vill bjuda på kaffe... Då hade vi inte flyttat ut på landet, vi hade köpt en villa som vi sedan skulle sälja som handpenning till vår gård .....Vi hyrde in våra hästar i ett stall med några kompisar...
 
Här är vi ute på sjön, en kall vinter och Erro drar sonen när vi åker skidor...
 
Erro älskade sina katter, våra schäfrar har alla varit kattälskare 💗 När vår Tussi fick ungar fick vi sätta upp en grind så bara kattmamman kunde ta sig ut och inte Erro in. han tog över kattungarna om han kunde, här sover han och kattungen Pirrie gott i varandras värme...
 
Jag skriver ju min blogg som en sorts "dagbok" Jag vill att när mina barnbarn är vuxna så ska de veta vem deras farmor/mormor var, mina tankar, min kärlek till dem när jag är borta... Jag är inte pensionär än men vem vet när dagen D infinner sig? 
 
Bloggen blev inspirerad av kära Lisa och hennes bilder och kära Orsakullan som blev mamma vid 20 😉
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Mysigt med tillbakablick och tack för att du delar med dig! :D Ha en fin helg! Kram

Svar: Hoppas du också får en härlig helg i blåsten 💗 kram
Kort

2020-02-22 @ 10:28:59
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Lisa

Vad roligt att jag inspirerade dig :) Kul att läsa om när du födde barn mm. Jag har också sparat journalerna. Dom ligger i en kartong på vinden någonstans men tänkte att kanske barnen en dag vill läsa dom :) Precis som du, skriver jag bloggen som en dagbok så barnen en dag kan läsa om dom vill :) Underbara bilder på barn och djur. Vad roligt att ha sådant kvar :) kram <3

Svar: Det gjorde du verkligen....Det är ju inte något ämne man tar upp på familjemiddagen precis 😊 Att dottern är född på tre minuter varnade jag henne för då hon väntade Mille, bad henne berätta det då det kan vara ärftligt, självklart tog hon inte upp det... Mille föddes också snabbt...kram
Kort

2020-02-22 @ 15:20:52
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Det är härligt att titta på gamla foton och minnas. Jag började också min blogg som en slags dagbok, för att mina utlandsboende barn skulle kunna veta vad jag höll på med. Trots Skype så är bloggen ett bra komplement för där kan man gå in och läsa när man vill. Kram

Svar: Jag började blogga när dottern bodde i Stockholm och sonen i Västerås... Ville visa hur vardagen knallade på här hemma, Kram
Kort

2020-02-23 @ 11:53:57
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

Underbara bilder och kul läsning
Saknarfinaste Ergo
Kraaaaaam / Syrran

Svar: Saknar också Erro en så klok och otroligt lydig hund 💗 kramar
Kort

2020-02-23 @ 14:10:41
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Åh helt ärligt blir jag helt varm i kroppen av att läsa det här, så mycket och roligt att gå tillbaka i arkivet och minnet för att se hur man hade det! Så kul att du vill vara öppen och dela också för oss :D <3

Svar: Vad glad jag blir att du gillade det, vi har haft ett härligt liv tillsammans på gården med våra barn och djur...Tycker det är lite kul att mannen jag träffade var en storstadskille som bott i storstäder i hela sitt liv, när vi träffades bodde han i Göteborg och som senare älskat livet på landet från dag ett...Idag är han mest stressad av storstadstressen när vi besöker Västerås och vill så fort som möjligt hem, kram Var nyss in på din sida och såg din roliga frågelista 😊 Försökte komma in och kommentera men det gick inte, sorry! Försöker senare igen...
Kort

2020-02-23 @ 19:57:39
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0