Förberedelse för Nyårsafton idag ....

... Vi åkte efter 18, först åker vi till systemet för jag vill ha champagne... Ska vi inte hoppa det undrade kära maken? Nej! sa jag det kanske är min sista nyårsafton så jag vill unna mig allt jag kan  ( tänker att vi borde tänka så jämt, hur gammal man än är så vet vi aldrig) 😊 Nu är jag inte särskilt covidrädd då vi bor isolerat utan grannar och har ett ytterst begränsat umgänge, säkerhetsavstånd när vi träffas, munskydd i affärer (idag var jag som vanligt ensam om det) osv.
 
Nyårsgodiset med kex och en massa goda ostar och vindruvor handlades in, när jag nu öppnar kylskåpet luktar det som ett dass 🤢 Hoppas några av ostarna lever upp till lukten i smak 😊 Nötfile´n är på tining från frysen, bra och hängmörad, djur med utevistelse året runt med regn och ovädersskydd med bra ströbädd och de föds upp nära oss så vi har koll, och den ska tillagas efter konstens alla regler 😊 Har en innerlig önskan att jag kan äta den 💗
 
 
Önskar er alla ett gott nytt år! 💗 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Jag skulle önska att jag var lika förtjust i dessa ostar som luktar😁 Fast köttet låter smaskigt gott. Här blir det kveita (hälleflunda)på bordet från en lokal fiskare. Sambon har jobbarhelg så jag blir nog den som får passa på hunden vid 12-slaget då det brukar smälla ordentligt runt om. Önskar er en riktigt gott nytt år och att det blir bättre på alla sätt🧡

Svar: Lät gott med hälleflundra och ännu bättre att den kommer från en lokal fiskare 😊 Hoppas ni får en lugn nyårsafton och att ni slipper en massa smällar... Vi bor ju på landet så här smäller det nästan aldrig och våra hundar och katter har aldrig varit rädda för skott eller smällar... Vi har en skjutbana inte så någon kilometer från oss så hundarna och katterna är vana sedan de var små..
Kort

2021-12-31 @ 13:06:36
Postat av: Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Haha tänk att så gott som ostar kan lukta så illa. Fast konstigt nog är det mycket som det är så med? Kål som ett exempel, luktar prutt men är jättegott 😅.

Svar: Visst är det konstigt att det som luktar så illa kan smaka så gott Fast 😁 Har ännu inte vågat smaka surstömming r😁 Ska nog prova ändå med klädnypa i näsan till hösten
Kort

2021-12-31 @ 18:54:10
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Gunnel

God fortsättning på det nya året.

Svar: Detsamma till er 🧡
Kort

2022-01-02 @ 11:30:35
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0