Skickade efter...

.... Varma och gosiga ridtermostövlar... De har jag och dottern oftast gått med här på gården och ridit med när det är kallt... Vi hämtade ut de nya idag efter 3 dagar sedan jag skickade efter dem ( vill minnas att de sista skänktes till dottern)...
 
Vill ju inte klampa runt på vårt nya trädäck eller i grillkåtan med mina dubbade skor, insåg då att jag hade brist på vinterskor... började söka på nätet efter högskaftade vinterskor....De låg på i pris runt 1500, fanns inte en sko i mitt tycke som var värt priset, oftast för låga skaft för oss som bor på landet, men passar nog i stadsmiljö 😒 
 
Sökte på ridstövlar och hittade mina trotjänare för priset av 328 kr, de når mig till knäna och har grovt mönster på sulan för fäste i snön, varmfodrade och köpte dem två storlekar större för att få rum med varma sockor 💗... Hur hade jag kunnat glömma de dyrgriparna? 😄
 
I morgon om det inte är för kallt tänder vi för första gången grillen i grillkåtan, att vi inte gjort det tidigare beror på tung snöröjning, för kallt, jag kan inte ta mig ditt i lågskor pga snödjupet/halka 😞 Nu är vi redo ...
 
Är bara så glad 😄
 
Sista kvällsvängen ikväll 22:30 ...Inez klippan slår alltid ner rumpan och pinkar..... och springer upp på trappan...
 
Min ficklampa som gör kvällen /natten till dag 😊
 
Vart tog Bosse vägen? Gården är ju inhägnad och med hans 50 kg klarar han inte att hoppa över 110 cm getstängsel, ropade tre ggr för döva öron 😣 Sedan kom han springande från hönsgården när jag gick ut och letade, har mockat ur och det vet han....klappa om och berömma fast man är arg över hans nonchalans 😫 Bara att bita i det sura äpplet och se glad ut....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0