Dagen efter....

... Min kära make åkte till Evidensia Strömsholm då vi var tvungna att ta bort vår älskade katt Rambo 💗 pga av hans njurproblem, han var mycket dålig. Då Evidensia Strömsholm stängt sin dygnet runt jour pga personalbrist var vi tvungna att vänta en dag till för att Rambo skulle få sluta sitt lidande... Dagen efter stod kära maken klockan 06:00  vid fönstret och såg en katt slinka in på gården.. Ordagrant sa han " jag trodde jag skulle skita på mig då katten var en kopia av Rambo", men det var bara till en början, de var lika i ansiktet med sin färgtäckning sedan såg kära maken att katten var grå på resten av kroppen...
 
Dagen före midsommarafton tittade jag ut och såg en katt som låg på vårt trädäck, gick ut och vi satte ut kattmat lockade och strax efter dök katten upp och åt ...
 
 
Den kom strax efter och åt... Blev lite katttvätt och vila på trädäcket när den är mätt.... En vildkatt då inga av våra grannar känns vid den, katten har besökt dem också...Vi kommer att fortsätta mata den och hoppas den stannar hos oss för vi behöver verkligen en katt 💗 
 
Så fin, vi gissar det är en hankatt pga storleken 💗 Tar så gärna emot en vildkatt till på vår gård 💗
 
Vi har hitintills inga rått/mushål på hönsfodret sedan vår kära katt Rambo försvann ❤️ så jag gissar den livnär sig hos oss var natt 👍
  
Fjärde kvällen ikväll den besöker oss, den vet att efter 20-21 är hunden inne och då dyker katten  upp ibland även på ,morgonen.... Midsommar firades med son och barnbarn i grillkåtan, idag besök av dotter och E.....
 
Vår fina Bosse, alla våra djurs beskyddare för alla djur på gården som han älskar 💗... Vi inser att det kommer att bli problem med vildkatten, den tillhör inte gården enligt honom... Han älskade ju Gustav som kom som kattunge, där var det fadersbeskyddande ❤️ 
 
(Igår) Vildkatten åter hos oss idag, när jag gick ut var den försiktigt avvaktande, jag skulle kolla så inte maten var slut, då smet han till till andra hörnet av grillkåtan, inte alls så rädd som tidigare och idag upplevdes han mer nyfiken 👍 Kära maken höll koll och kikade i köksfönstret även där hur den betedde sig.... Hopp, hopp
 
Hur vi ska få ihop en vildkatt och en hund tål att tänkas på, vår förra vildkatt Sotis var van vid hundar, det såg vi direkt vi tog in katten i huset och den gosade direkt med vår dåvarande hund Arne Länk, Då trodde vi pga storleken att Sotis var en honkatt, då visade det sig senare att det var en kastrerad hankatt
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Så spännande. En "kattluffare" som söker hem? Ja om jag vore katt skulle jag utan tvekan bli den nya gårdskatten hos er🤗

Svar: Tack för din goa kommentar ❤ Älskar din kommentar "kattluffare" ❤ Vi ska göra allt för att den ska stanna hos oss....
Kort

2021-06-29 @ 21:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0