Dagarna går...

... I mitt jobb fick jag många kurser i hur reportrar som tränger sig in och hur man utnyttjar föräldrar i sorg och chock, jag var skolans reprensentant för posom (krishantering, står för psykiskt och socialt omhändertagande vid stora katastrofer) i vår kommun, att vi behövde den gruppen i Sverige såg man efter den svåra bussolyckan i Norge, då chaufför och många barn dog.... Hanterade många fall under den tiden t.ex tsunamikatastofen....
 
Visst tycker jag det är rätt att media granskar sanningen (bara sanningen och inte reportras egna teorier) ska fram, i en tid då pengar tillåts betyda allt, ni som följt mig tidigare vet att jag inte har tilltro till något parti i dags läget....men att ta med föräldrar i media inom en vecka är för tidigt, som jag skrev tidigare är de i sorg och chock, har inte bearbetat vad som hänt, kanske ångrar senare vad de sagt.... 
 
Jag följer Media. med blandade känslor, föräldrar som förlorat sitt barn, sorgen, och eftersom bilder släppts så delar jag även en...
 
Min brors enda barnbarn, för mig finns det bara en ståndpunkt....HVB hemmet brast i sitt uppdrag, deras vinster betydde mer än barnen de sagts sig vårda och värna om.....JW morfar möter dig 💗
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så otroligt sorgligt! Hur kan det vara att en del förvandlas till riktiga hyenor när något tragiskt inträffar? Var finns empatin? Kram

Svar: 🧡
Kort

2021-06-24 @ 08:23:04
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Visst är det så att HVB-hemmet brast. Det får inte gå till så där. Samtidigt tänker jag att det är produkten av de samhälle vi skapat som syns. Eller vi, snarare politikerna. Allt inom vård och omsorg (räknar in skola där) har man skurit ner på. Klart att det då uppstår sådant här :( . DET är så sorgligt <4.

Svar: Ja det är förfärligt vilken samhällssyn som finns i dag, vårt samhälle rasar med alla vinstintressen, förr betalade jag gladeligen skatt förr att de som har det sämre skulle ha en dräglig standard... Nu gör jag det inte längre då mina skattepengar hamnar i politikers löner och arbetsstyrkan ökar med kompisskap av de som blivit avsatta då de mist förtroende inom regeringskansliet...
Kort

2021-06-27 @ 22:46:13
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0