I förmiddags läste jag....

... En femårig pojke var försvunnen och en polisinsats hade inletts för att hitta barnet... Modershjärtat satte sig in i den hemska situationen direkt, stackars föräldrar... Följde utvecklingen på nätet och hoppades att barnet snarast skulle bli hittat, vid liv 💗..
 
Sedan flöt dagen på med de sedvanliga sysslorna... Sedan meddelade man att barnet funnits troligtvis drunknad i närheten av där han försvann... Så sorgligt, så otrolgt grymt att ett så ungt liv tog slut 💗
 
Vid 18 ringde mobilen... Min syster ringde och frågade om jag följt nyheterna om barnet, svarade ja... Barnet (som troligtvis drunknade) var min brors enda barnbarn 😭  Min bror som dog i covid 19 förra året 😭 Han älskade sitt barnbarn och var så stolt över honom 💗 Hur reagerar man? Hur tar  man in fakta, kan inte förstå, känslorna har varit många när man sakta försöker bearbetar vad som har hänt... Brister i passning av ett så litet barn är tydlig i HvB hemmet, det är solklart, varför var dörren olåst? Hur många barn finns som är så små?
 
Barnet hade en form av autism och skulle utredas där på HVB- hemmet om det fanns fler problem att beakta för att hjälpa honom och föräldrar i framtiden och skolan som jag förstått det... Tårarna faller för JW och för föräldrarna ...
 
När jag tittar på nyheterna ikväll så blir det ännu mera tydligt hur journalister spekulerar om fakta som de inte har någon kunskap om, de bara spekulerar...  Bara de stackars föräldrarna  som har kunskapen som nyss misst sin älskade son 💗 Jag kräks på svensk media just nu 🤮 
 
Inte trodde jag att jag skulle få den sorgliga nyheten 😥... Tänk på det när ni läser en nyhetsnotis, vi är aldrig skonade 😭.... 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Stor kram! Jag finner inga ord just nu. Jag hörde om detta först igår på radion. Jag kollar inte nyheter eftersom jag mår dåligt av sådant. Men sedan hörde jag även att barnet var från Falun. Jag brast redan i bilen igår, så läser jag detta. Stor kram!

Svar: Så sorgligt, tragiskt och onödigt 😭 Kram
Kort

2021-06-17 @ 08:57:11
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Anonym

Nä fy så sorgligt. Jag har inte själv läst/följt med i svenska medier men det verkar ju förskräckligt att ett litet barn själv kan komma sig ut utan att bli stoppad. Stackars stackars föräldrar och anhöriga.

Sov i frid lilla pojke🙏

Svar: Ett barn har dött och föräldrarna litade på vården 😭 I vårt Sverige idag är det vinsterna som styr tydligen, då en personal fanns vaken och den andra sov... På detta vårdbolag gick man inte efter behov... Detta är väl enda gången jag kommer att säga att min bror hade turen att dö i covid 19 i maj förra året och slapp överleva sitt älskade barnbarns död 😭 Men föräldrarna lever kvar med sorgen i resten av sitt liv 😭
Kort

2021-06-17 @ 19:38:33
Postat av: Carolina

Men åh.. Jag finner knappt ens ord för vad som hänt.. <3

Svar: Kram Carolina, det gör inte jag heller 😭 Ofattbart att något sådant ska hända om man lämnar sitt barn för vård och utredning 😭
Kort

2021-06-17 @ 22:25:05
URL: http://knaset.com
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Men åh, vad tragiskt! :( Finner inga ord!
Ta hand om er!

Svar: Kram!
Kort

2021-06-18 @ 10:07:23
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0