Så blev det sedvanligt midsommar....

... Väder, igår åska med massor av regn och hagel, åskan gick runt oss som tur var.. Haglen flög från fönsterbecken som nypoppade popcorn...
 
Med en liten glipa i fönstret uppe på natten så hörde jag hur hårt det blåste, på em kom regnet, hönsen brukar ofta trotsa regnet och är nog de regntåligaste höns vi haft... Idag gav de upp och satte sig på sovpinnarna tidigt.... En vanlig svensk sommar och trots alla miljöalarmister som startade på vår otroligt varma sommar 2018 så har det inte hållt i sig utan blivit kallare, i varjefall i vårt län... Min mor vet hur varmt det var sommaren 1955 när hon bar på mig och min tvillingbror, även den sommaren var otroligt varm... 
 
På 30 minuter blev det dessa regnmassor på gården efter åskan i söndags.... Idag orkade jag inte ta bild på de igenregnade fönstren 😞
 
På sina ställen var marken vit efter haglet...
 
När jag nattade hönsen vid 20 fanns haglet kvar vid ladugårdsväggen, det var inte varmt och sommarmysigt 😔
 
Är så tacksam för att vår kommun har sagt nej till vindkraftetablering i vår kommun, den förstör för alltid miljön, djurlivet, insekter, fågellivet och för människor... Hur långt tänker man när man låter storstadens tänkande (politiker/väljare) på deras egen bekvämlighet regera landsbygdens livsmiljö och djurliv 🤔? Efter 2018 blev det vanliga somrar igen, kallt  och regnigt...  Vi får njuta av de få värmedagar vi får.... Allt går i cykler och det har jag upplevt under hela mitt liv och har aldrig ramlat in i klimathysterin...Klimatförnekare är jag inte för klimatet påverkar mig dagligen och jag har levt med klimatet i hela mitt liv på gott och ont, vill jag ha sol eller snö kan jag bara önska, men det blir oftast inte som jag vill...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0