Så svårt...

...  att berätta för min snart 89 årige far att hans sons barnbarn har dött? Jag har tvekat i en dag men insåg till slut att far måste få veta, min syster hade meddelat vår mor 😭 Som jag skrev tidigare, man reagerar av en tidningsrubrik, men det var i Hagfors och man lider med de anhöriga men ingen jag känner där... Så vänds allt....
 
Jag hatar medias grottande i alla nyhetsrubriker som de försöker livnära sig på länge.. Idag såg jag på Aktuellt, efter alla debatter i regeringskrisen togs då återigen " Hagforsfallet upp med den drunknade 5 - åringen" Om det nu är sanning som de visar i reportaget att man kräver ersättning för särskilt "rymningsbegnägna barn"  med extra personal och de får pengarna och gör stora vinster på det genom att inte sätta in extra personal, Här fanns vid tidpunkten enligt SVT en vaken och en sovande personal.. var finns tjänstemannaansvaret????? Ett barn är förlorat, min brors enda barnbarn och föräldrar som sörjer i resten av sitt liv när de lämnade det käraste de hade till en vad de trodde var en trygg vård... Läs förra bloggen...
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så otroligt tragiskt.Jag håller med dig om att det är osmakligt med allt snokande när något sånt händer. Var finns empatin? Kan det vara så svårt att sätta sig in i hur det känns och agera därefter? Kram

Svar: 🧡
Kort

2021-06-20 @ 09:21:35
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Det är så fruktansvärt att jag inte finner ord. Jag bör väl heller inte göra det utifrån att jag aldrig ens kan föreställa mig vad ni går igenom. Du och din familj drabbas ju också av detta. <3

Media älskar rubriker, vidrigt är det :( .

Svar: 🧡
Kort

2021-06-21 @ 12:59:10
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Anonym

🧡

2021-06-22 @ 00:04:00
Postat av: Elenor

🧡

Svar: 🧡
Kort

2021-06-22 @ 00:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0